"" ""

Ontdek het gemak van het UWV werkgeversportaal

Als werkgever of intermediair regelt u alle belangrijke zaken rondom werknemersverzekeringen via het UWV werkgeversportaal. Om in te loggen op het werkgeversportaal heeft u eHerkenning nodig. Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag deze dan aan bij een door de overheid erkende leverancier.

Vraag eHerkenning aan

Het gemak van het werkgeversportaal

Het UWV werkgeversportaal is de plek waar u alles regelt rondom werknemersverzekeringen.

  • Brieven over de NOW (tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid).
  • Veilig online vragen stellen via Uw berichten.
  • Snel en makkelijk uw werknemer ziek of beter melden.
  • Re-integratieverslagen uploaden.
  • Ontslagaanvragen indienen.
  • Alle Ziektewet- en WAZO-brieven downloaden en opslaan.
  • Informatie voor eigenrisicodragers.
  • Online bezwaar maken.
  • Aansluiting op eHerkenning zodat we meer en extra beveiligde diensten aan kunnen bieden.
  • Aanvragen van aanvullend geboorteverlof voor partners.
  • WIA-brieven en -beslissingen waarbij u belanghebbende bent.

Wij werken steeds aan nieuwe toepassingen en verbeteringen van het werkgeversportaal.

Vooruitblik nieuwe digitale diensten

  • Uitbreiding van het aantal brieven dat u ontvangt via het werkgeversportaal in plaats van via de post.

‘Wij raden alle werkgevers aan een account aan te vragen voor het werkgeversportaal’

‘Bij KwadrantGroep gebruiken we vooral de Ziektewet- en WAZO-brieven. Zodra er nieuwe brieven klaarstaan, krijgen we  een bericht. Heel handig. Niet te veel zaken meer op papier en per post; het is een prima nieuwe manier van dienstverlening door UWV.’


- Marielle Jissink, KwadrantGroep

‘Met het werkgeversportaal nemen we onze klanten zorgen uit handen’

‘Wij gebruiken het werkgeversportaal vooral voor de 42e-weeksmelding, het aanvragen van Ziektewet-uitkeringen en het uploaden van het re-integratieverzoek bij een WIA-aanvraag. Voor nieuwe klanten maken we altijd meteen een koppeling met het werkgeversportaal. Daarmee hebben wij én onze klanten direct online inzicht in de correspondentie, de documenten en de status van de aanvragen.’


- Martin Valk, Arbo Impact Services

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten