Welke gegevens heeft het IBF nodig?

Als u een aanvraag voor een onderzoek doet, stuur dan (voor zover mogelijk) de volgende documenten of gegevens mee:
  • Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) van betrokkene en de (ex-)partner.
  • Een uittreksel uit de BRP van de ouders van betrokkene en de (ex-)partner. Deze namen staan soms in het buitenlandse paspoort of identiteitsbewijs.
  • Een kopie van (alle bladzijden van) het buitenlandse paspoort of identiteitsbewijs.
  • Bij islamitische landen (bijvoorbeeld Turkije en Marokko) of Oost-Europese landen een kopie van het fotoblad en van de pagina met de persoonsgegevens.
  • De naam van het district of de provincie waarin de geboorteplaats van de betrokkene en zijn partner ligt.
  • Het exacte adres van de mogelijke woning in het buitenland met de volgende gegevens:
    • naam van de wijk of het dorp;
    • straatnaam en huisnummer;
    • eventueel naam van het appartement(encomplex);
    • naam deelgemeente (van een grote stad);
    • naam stad of district;
    • naam provincie of staat.
  • Een overzicht van (recente) uitkeringen naast de bijstand, zoals AKW, AOW, WAO of WIA.
  • Vakantiebestemming(en) (liefst met adres), bestemming vliegtickets, pagina’s uit paspoort met in- en uitreisdata.
  • Alle beschikbare buitenlandse documenten (bijvoorbeeld eigendomsbewijzen of belastingaangiften) die voorhanden zijn. Bij voorkeur met een stempel of plaats van opmaak en afgifte.
  • Een buitenlandse huwelijksakte.
  • Een buitenlandse echtscheidingsakte.
  • Als het om een tip gaat: een kopie van de betreffende brief of telefoonnotitie.
  • Als bekend: het alias (bij een alias zijn de voor- en achternaam vaak omgedraaid).

Zijn niet alle documenten of gegevens uit deze lijst beschikbaar? Neem dan contact op met de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Mogelijk kunnen zij u ontbrekende documenten toesturen. De kans op een succesvol onderzoek is het grootst, als de informatie die u aanlevert zo volledig mogelijk is.