Een arts en een arbeidsdeskundige bekijken de informatie die u heeft gestuurd en vergelijkt die met onze eigen gegevens van uw werknemer. Wij kunnen extra informatie opvragen bij de huisarts of de behandelaar van de werknemer. Hiervoor hebben wij de toestemming van de werknemer nodig.

Een gesprek met de werknemer

Als de arts en de arbeidsdeskundige vinden dat een herbeoordeling nodig is, nodigen wij de werknemer uit voor een gesprek. Dit kan een gesprek zijn met een verzekeringsarts of arbeidsdeskundige. Na het gesprek ontvangt de werknemer de beslissing per brief. De eventuele belanghebbende (ex-)werkgever, de gemachtigde verzekeraar of een andere gemachtigde organisatie ontvangt een kopie van deze beslissing.

Telefonische herbeoordeling

Soms geeft telefonisch contact al voldoende informatie om de arbeids(on)geschiktheid van de werknemer opnieuw te beoordelen. Na het gesprek ontvangt de werknemer hierover de beslissing per brief. De gemachtigde verzekeraar of een andere gemachtigde organisatie ontvangt een kopie van deze beslissing. U krijgt in dit geval geen bericht.

Herbeoordeling zonder contact met de werknemer

Het is niet altijd nodig dat wij met de werknemer in gesprek gaan. Soms doen wij de herbeoordeling met de gegevens die wij al hebben. De werknemer krijgt hierover de beslissing per brief. U en de eventuele gemachtigde verzekeraar of een andere gemachtigde organisatie ontvangt een kopie van deze beslissing. De huidige werkgever krijgt in dit geval geen bericht.