Om gebruik te maken van de Verzuimmelder logt u in met uw account op het werkgeversportaal van UWV. Bent u ingelogd, dan vult u het burgerservicenummer (BSN) in van uw werknemer.
Daarna kunt u bijvoorbeeld:
- direct uw meldingen doen en beheren;
- vanuit de meldingen die u al heeft gedaan (openstaande meldingen) in de Verzuimmelder werken;
- documenten uploaden.
Let op: om in te loggen op het werkgeversportaal heeft u eHerkenning nodig.
Ingevoerde gegevens worden meteen gecontroleerd
De gegevens die u invoert, worden meteen gecontroleerd. Eventuele fouten worden zo meteen opgemerkt, zodat u ze kunt herstellen. Dit voorkomt dat u achteraf ontbrekende gegevens moet aanleveren. Zo loopt uw aanvraag voor een uitkering of de re-integratie van uw medewerker geen vertraging op. U krijgt van elke melding een ontvangstbevestiging (pdf).
U kunt ook anderen machtigen om uw gegevens te beheren.
Voor de Verzuimmelder logt u in op het werkgeversportaal van UWV.
Inloggen werkgeversportaal
Wilt u meer informatie over de Verzuimmelder? Bel dan op werkdagen met UWV Telefoon Werkgevers. U vindt het telefoonnummer op Service & contact.
Als er een storing is in het systeem van UWV
Wij plaatsen een bericht op uwv.nl als u geen meldingen kunt doen door een storing bij UWV. In dat bericht leest u wanneer de storing is ontstaan en wanneer u meldt via de Verzuimmelder.
Kunt u geen meldingen doen door een storing? Kijk dan eerst op uwv.nl of de storing al bekend is bij UWV. Leest u daar niets over de storing? Bel dan met UWV Telefoon Werkgevers. U vindt het telefoonnummer op Service & contact.
Ontvangen wij een melding te laat door de storing? Dan krijgt u geen boete over de eerste 48 uur van de storing.
Duurt de storing langer dan 48 uur? Dan doet u de meldingen via de Verzuimmelder. We plaatsen daarover een tweede bericht op uwv.nl.
Zodra het systeem van UWV weer werkt, laten we dit weten op uwv.nl.