Klantenservice

Als je werkt bij UWV draag je bij aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Want dan zijn mensen op hun best. Bij UWV combineer je zinvol werk met inhoudelijke uitdaging. Bij UWV noemen wij dat zinhoud.

Ons vakgebied

Er zijn verschillende contactvormen tussen UWV en de klant: van internet tot telefoon en soms persoonlijk contact. Kanalen als telefoon en mail worden door klanten gebruikt voor complexe(re) vragen en taken én door die klanten die gewoonweg wat meer hulp nodig hebben. In toenemende mate gaan we (pro- en reactieve) chatgesprekken voeren en helpen we klanten op weg via co-browsing. Het telefoonverkeer verandert sterk en om echt waarde toe te voegen aan de dienstverlening zetten we in op kwaliteit. Het gaat om het voeren van klantgerichte gesprekken en niet om het enkel beantwoorden van de gestelde vraag.

Onze klant

Onze klant heeft te maken met ziekte, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid en heeft behoefte aan informatie. Ook wil hij duidelijkheid over zijn rechten, plichten en situatie. Hij wil precies weten wat hij moet doen en wanneer. Onze klant verwacht heldere en eenduidige informatie. Wij doen ons best om die te geven. Ook werkgevers zijn onze klanten. Zij hebben vacatures en zijn daarom een belangrijke doelgroep. Wij doen ons best geschikte kandidaten voor hen te vinden. Bovendien helpen wij werkgevers bij de dienstverlening van UWV. Door klanttevredenheidsonderzoeken weten wij wat de behoefte is van onze klant en daar proberen we op in te spelen met onze informatievoorziening.

Rosalie ten Brink

Klantadviseur klantencontact

'Het werken bij UWV is voor mij een uitdaging. Elke dag leer ik weer nieuwe dingen.'

Esther Philips

Klantadviseur klantencontact

'Het geeft mij voldoening om mijn kennis te delen met klanten die dit nodig hebben.'

Jouw rol

We krijgen miljoenen klantvragen te beantwoorden. Je zorgt ervoor dat klanten die contact opnemen met UWV een duidelijk antwoord krijgen en een waardevolle en persoonlijke dienstverlening ervaren. Dat vereist inlevingsvermogen omdat je steeds vanuit de klant naar onze dienstverlening kijkt.

Wij vertalen ingewikkelde sociale verzekeringswetten in begrijpelijke taal. Je kent de communicatiebehoefte van de klant. En je weet op welk moment in het klantproces en met welke middelen er gecommuniceerd wordt. Jij bouwt aan je netwerk in de organisatie en in dat netwerk vind je de juiste mensen om verbeteringen te realiseren. Op jouw beurt ondersteun je collega’s met informatie over werkprocessen, wet- en regelgeving en klantcommunicatie. Je hebt dan ook een brede blik, bent communicatief, tactisch, en creatief. Je denkt in oplossingen. Zo help je onze dienstverlening te verbeteren. Dit is zinhoud in de praktijk: zinvol werk met impact op de samenleving, waarbij je je inhoudelijk kunt ontwikkelen.

klantencontact-headset


Jouw perspectief

Om uitstekende dienstverlening te kunnen bieden word je vakkundig opgeleid door een professioneel intern opleidingsprogramma en een coach on the job. Wij streven naar een hogere kwaliteit en klanttevredenheid. Dat kan alleen met gemotiveerde en goed opgeleide medewerkers die zichzelf blijven ontwikkelen in kennis, kunde en professionaliteit.