UWV helpt mensen op weg bij het vinden of behouden van werk. Klant & Service is het gezicht van UWV voor veel mensen die gebruikmaken van onze dienstverlening. We stellen hierin de mens centraal en houden rekening met zijn of haar persoonlijke situatie. Want we willen dat iedereen zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelt. Op deze manier leveren wij een bijdrage aan een samenleving waarin iedereen mee kan doen. Want bij UWV werk je niet alleen voor jezelf. Je werkt voor ons allemaal.

Er zijn verschillende contactvormen tussen UWV en haar cliënten en werkgevers: digitaal, telefonisch, schriftelijk of een fysieke afspraak op kantoor. UWV is een omnichannel organisatie: de cliënt kiest zelf via welk kanaal zij contact met ons legt.

Onze cliënten hebben te maken met ziekte, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Ze hebben behoefte aan informatie en willen duidelijkheid over hun rechten, plichten en mogelijkheden in hun persoonlijke situatie. Ze willen weten wat wij als UWV van hen verwachten en wat zij andersom van ons kunnen verwachten. Ze hebben behoefte aan eenduidige, betrouwbare informatie en willen dat UWV rekening houdt met hun persoonlijke situatie. Werkgevers behoren ook tot onze cliënten. Zij kunnen te maken hebben met arbeidsongeschikte werknemers of met openstaande vacatures.

Samen met 1600 collega’s zetten wij ons bij Klant & Service dagelijks in om ervoor te zorgen dat iedereen zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelt. Per jaar beantwoorden wij miljoenen vragen van cliënten. Wij zijn het expertisecentrum op het gebied van cliëntinteractie en klantbeleving. Samen met collega’s zorg jij er iedere dag voor dat mensen die contact opnemen met UWV worden voorzien van betrouwbare dienstverlening met een menselijke maat. Dit vereist inlevingsvermogen: de persoonlijke situatie en de beleving van de cliënt staan bij ons centraal bij alles wat we doen.

Als je bij ons werkt ken jij als geen ander de communicatie- en informatiebehoeften van de cliënt. Je weet op welk moment in het proces er wordt gecommuniceerd en met welke middelen. Jij bouwt aan je netwerk in de organisatie want door gebruik te maken van de expertise van je collega’s draag je bij aan het continu verbeteren van onze dienstverlening. Zo draag jij bij aan de menselijke maat in onze dienstverlening.

Om dienstverlening van hoogwaardige kwaliteit te kunnen bieden, investeert UWV continu in het leren en ontwikkelen van al haar medewerkers. Jij hebt zelf de regie over de versterking van je vakmanschap en voert hierover een continue dialoog met je leidinggevende. Wij streven als organisatie naar een persoonlijke en drempelloze beleving van onze dienstverlening voor alle mensen die met UWV te maken krijgen. Dat kan alleen met gemotiveerde en goed opgeleide medewerkers die zichzelf blijven ontwikkelen in kennis, kunde en professionaliteit.

Als klantadviseur help jij cliënten die digitaal of telefonisch contact opnemen met UWV omdat ze een vraag hebben. Je biedt deze mensen dienstverlening van hoge kwaliteit en met een menselijke maat, door aandacht te hebben voor hun persoonlijke situaties en rekening te houden met wat zij zelf kunnen doen. Samen met de cliënt zoek je naar een passende oplossing voor het probleem. Waar nodig schakel je hulp in van een collega voor een juiste afhandeling.