WIA aanvragen met werkgever

De WIA-documenten aanleveren

U bent er zelf verantwoordelijk voor dat wij alle WIA-documenten ontvangen. Lever uw WIA-documenten direct aan nadat u het WIA-aanvraagformulier heeft verstuurd. Zo is uw WIA-aanvraag op tijd en volledig.

  • De documenten over uw re-integratie kan uw werkgever (online) naar ons sturen. Maar dit kunt u ook zelf per post doen. Spreek altijd goed met uw werkgever af wie welke documenten opstuurt. Zo voorkomt u dat er documenten ontbreken.
  • De medische informatie die u van uw bedrijfsarts krijgt, stuurt u zelf per post aan ons op. Doe dit in een aparte envelop en schrijf er ‘Medische informatie’ op. Heeft u deze informatie nog niet? Vraag dan aan de bedrijfsarts om deze naar ons op te sturen.

U stuurt de documenten naar:
UWV
Postbus 69254
1060 CH Amsterdam

U bent klaar met uw WIA-aanvraag als het volgende is verzonden:

  • Het WIA-aanvraagformulier.
  • Het re-integratieverslag. Dit bestaat uit de documenten over uw re-integratie. En de medische documenten van uw bedrijfsarts.

Tip: bewaar kopieën van al deze documenten voor uw eigen administratie.