Waarom kan ik niet mailen met UWV?

U kunt niet mailen met UWV zoals u gewend bent, omdat wij het belangrijk vinden dat uw persoonlijke gegevens veilig zijn. We willen niet dat anderen uw burgerservicenummer of bankgegevens kunnen zien. Dit risico bestaat als u een e-mail stuurt via een onveilige internetverbinding.

U kunt wel een bericht sturen via Mijn Berichten op Mijn UWV. Uw gegevens worden dan veilig verstuurd.

Beveiligd mailen via ZIVVER

Soms krijgt u van ons wel een ZIVVER-bericht. Dat is een e-mail die extra beveiligd is. Vertrouwelijke informatie komt zo veilig bij u aan en is onleesbaar voor anderen. Alleen u kunt de inhoud van dat bericht lezen. Als u een ZIVVER-bericht van ons ontvangt, kunt u die met een door ons toegestuurde code openen.

Een ZIVVER-bericht kunt u gewoon beantwoorden. Doe dit altijd met de knop ‘Beantwoorden’. Uw antwoord is dan ook beveiligd.

Meer hierover leest u op Beveiligd mailen met UWV via ZIVVER.

Let op: Krijgt u een normale e-mail van UWV waarin we vragen om uw persoonlijke gegevens? Dan komt deze e-mail niet van ons. U heeft dan te maken met een oplichter die geld van u probeert te krijgen. Dit wordt phishing genoemd. Als u zo’n e-mail krijgt, dan horen wij dat graag van u. Als u de e-mail doorstuurt naar valse-email@uwv.nl, kunnen we andere klanten waarschuwen.