U heeft nog geen toestemming gegeven voor het plaatsen van cookies. Toestemming geven.
uwv.nl heeft nieuwe kleuren en een ander lettertype. Zo is de website beter leesbaar.
Dit is wat u kunt doen:
Krijgt u een wit scherm te zien als u de UWV-app start? Dat komt waarschijnlijk door een systeemfout op uw apparaat. Dit is wat u kunt doen:
Krijgt u de melding dat uw apparaat ongeschikt is? Dan gebruikt u waarschijnlijk een besturingssysteem dat de UWV-app niet ondersteunt. De UWV-app werkt niet op versies van iOS of Android die nog in ontwikkeling zijn.
Als u de UWV-app voor het eerst opent, heeft u uw DigiD nodig om in te loggen. Dit kan via de DigiD-app of via sms-controle. Wilt u de DigiD-app gebruiken om in te loggen? En werkt dat niet? Er zijn 2 mogelijke oorzaken:
Waarschijnlijk heeft u de DigiD-app nog niet geactiveerd. Kijk op DigiD.nl voor een stappenplan om de DigiD-app te activeren.
Waarschijnlijk staat uw smartphone of tablet in ‘privémodus’. De privémodus blokkeert de mogelijkheid om vanuit de DigiD-app weer terug te gaan naar de UWV-app. Dit is wat u kunt doen:
Heeft u met uw iPhone op ‘activeren’ geklikt en gebeurt er niets? Dan heeft u waarschijnlijk een andere browser gebruikt dan Safari. Dit is wat u kunt doen:
Krijgt u de melding ‘Je kunt deze app alleen gebruiken als je een WW-uitkering hebt of een Ziektewet-uitkering na WW’? Dit kan de volgende oorzaken hebben:
Als het om een systeemfout gaat, kunt u dit doen:
Krijgt u het probleem niet opgelost? Gebruik dan Mijn UWV of de Inloggen Werkmap om uw zaken te regelen. Deactiveer de app eventueel via Mijn UWV. Daarna kunt u alle stappen van downloaden en inloggen nog een keer uitvoeren.