Technische ondersteuning

Als de app niet werkt, dan kunnen daar verschillende oorzaken voor zijn. U kunt zelf een aantal dingen doen om problemen op te lossen.

De UWV-app loopt vast

Loopt de app vast? Dan kan het helpen om het apparaat dat u gebruikt opnieuw op te starten. Controleer ook de internetverbinding. En update de app regelmatig. Dit voorkomt dat er systeemfouten ontstaan.

Melding apparaat ongeschikt

Krijgt u de melding dat uw apparaat ongeschikt is, dan gebruikt u waarschijnlijk een besturingssysteem dat de app niet ondersteunt. De UWV-app niet werkt op versies van iOS of Android die nog in ontwikkeling zijn.

Geen verbinding met de DigiD-app

Als u de eerste keer de UWV-app opent, heeft u uw DigiD nodig om in te loggen. Om uw DigiD met de UWV-app te verbinden, gebruikt u de DigiD-app of controle per sms. Werkt het verbinden via de DigiD-app niet? Kijk dan op DigiD.nl, daar vindt u een stappenplan voor het activeren van de DigiD-app.

Foutmelding bij inloggen via DigiD-app

Zorg ervoor dat uw apparaat niet in ‘privémodus’ staat. Dan krijgt u een foutmelding. De privémodus blokkeert namelijk de mogelijkheid dat u vanuit de DigiD-app weer terug kunt gaan naar de UWV-app. Schakel de ‘privémodus’ daarom uit voordat u de DigiD-app gaat gebruiken. Dit doet u via het menu instellingen op uw apparaat. Heeft u de instellingen aangepast? Voer dan nog een keer de stappen uit voor inloggen via de DigiD-app.

Foutmelding bij activeren op iPhone

Heeft u met uw iPhone op ‘activeren’ geklikt en gebeurt er niets? Dan heeft u waarschijnlijk een andere browser gebruikt dan Safari. Stel Safari daarom eerst in als standaardbrowser. En voer dan de stappen voor het installeren van de app opnieuw uit.

Wit scherm

Krijgt u een wit scherm te zien als u de UWV-app start? Dat komt waarschijnlijk door een systeemfout op uw apparaat. Verwijder de app van het apparaat. En download de app opnieuw vanuit de App Store of de Google Play Store. Het downloaden kan even duren. Het is belangrijk dat u wacht totdat het apparaat aangeeft dat de app volledig is geïnstalleerd.

Foutmelding over uitkering

Krijgt u de melding ‘Je kunt deze app alleen gebruiken als je een WW-uitkering hebt of een Ziektewet-uitkering na WW’? Dit kan de volgende oorzaken hebben:

  • U heeft geen recht op een uitkering.
  • Uw uitkering is nog niet is toegekend.
  • Uw uitkering is pas gestopt. 
  • Uw uitkering is wel toegekend, maar er is een systeemfout op uw apparaat.

Als het om een systeemfout gaat, download de app dan opnieuw. Hiervoor voert u dezelfde stappen uit als beschreven bij Wit scherm.

Krijgt u het probleem niet opgelost? Gebruik dan Mijn UWV om uw Inkomstenopgave in te vullen. En deactiveer de app eventueel via Mijn UWV. Om daarna alle stappen van downloaden en inloggen nog een keer uit te voeren.