Direct naar inhoud

Inloggen

    Waarschuwing:

    U heeft nog geen toestemming gegeven voor het plaatsen van cookies. Toestemming geven.

    Vernieuwde huisstijl

    uwv.nl heeft nieuwe kleuren en een ander lettertype. Zo is de website beter leesbaar.

    Als de UWV-app niet werkt

    Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor de UWV-app niet werkt. U kunt zelf een aantal dingen doen om problemen op te lossen.

    De UWV-app loopt vast

    Dit is wat u kunt doen:

    • Start uw smartphone of tablet opnieuw op. Dat helpt soms.
    • Controleer ook de internetverbinding.
    • Update de UWV-app regelmatig. Dit voorkomt dat er systeemfouten ontstaan.

    Wit scherm

    Krijgt u een wit scherm te zien als u de UWV-app start? Dat komt waarschijnlijk door een systeemfout op uw apparaat. Dit is wat u kunt doen:

    • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
    • Download de UWV-app opnieuw vanuit de App Store of de Google Play Store. Het downloaden kan even duren. Het is belangrijk dat u wacht totdat uw smartphone of tablet aangeeft dat de app volledig is geïnstalleerd.

    Melding apparaat ongeschikt

    Krijgt u de melding dat uw apparaat ongeschikt is? Dan gebruikt u waarschijnlijk een besturingssysteem dat de UWV-app niet ondersteunt. De UWV-app werkt niet op versies van iOS of Android die nog in ontwikkeling zijn.

    Problemen bij inloggen DigiD

    Als u de UWV-app voor het eerst opent, heeft u uw DigiD nodig om in te loggen. Dit kan via de DigiD-app of via sms-controle. Wilt u de DigiD-app gebruiken om in te loggen? En werkt dat niet? Er zijn 2 mogelijke oorzaken:

    Geen verbinding met de DigiD-app

    Waarschijnlijk heeft u de DigiD-app nog niet geactiveerd. Kijk op DigiD.nl voor een stappenplan om de DigiD-app te activeren.

    Foutmelding bij gebruik DigiD-app

    Waarschijnlijk staat uw smartphone of tablet in ‘privémodus’. De privémodus blokkeert de mogelijkheid om vanuit de DigiD-app weer terug te gaan naar de UWV-app. Dit is wat u kunt doen:

    • Schakel de ‘privémodus’ uit voordat u de DigiD-app gaat gebruiken. Dit doet u via ‘Instellingen’ op uw smartphone of tablet.
    • Heeft u de instellingen aangepast? Voer dan nog een keer de stappen uit voor inloggen via de DigiD-app.

    Foutmelding bij activeren op iPhone

    Heeft u met uw iPhone op ‘activeren’ geklikt en gebeurt er niets? Dan heeft u waarschijnlijk een andere browser gebruikt dan Safari. Dit is wat u kunt doen:

    • Stel Safari eerst in als standaardbrowser.
    • Voer daarna de stappen voor het installeren van de UWV-app opnieuw uit.

    Foutmelding over uitkering

    Krijgt u de melding ‘Je kunt deze app alleen gebruiken als je een WW-uitkering hebt of een Ziektewet-uitkering na WW’? Dit kan de volgende oorzaken hebben:

    • U heeft geen recht (meer) op een WW- of Ziektewet-uitkering.
    • Uw uitkering is nog niet toegekend.
    • Uw uitkering is wel toegekend, maar er is een systeemfout op uw apparaat.

    Als het om een systeemfout gaat, kunt u dit doen:

    • Verwijder de app van uw smartphone of tablet.
    • Download de UWV-app opnieuw vanuit de App Store of de Google Play Store. Het downloaden kan even duren. Het is belangrijk dat u wacht totdat uw smartphone of tablet aangeeft dat de app volledig is geïnstalleerd.

    Ander probleem?

    Krijgt u het probleem niet opgelost? Gebruik dan Mijn UWV of de Inloggen Werkmap om uw zaken te regelen. Deactiveer de app eventueel via Mijn UWV. Daarna kunt u alle stappen van downloaden en inloggen nog een keer uitvoeren.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?