Heeft u een brief gekregen met een beslissing? Een beslissing van UWV kan grote gevolgen hebben. Wij vinden het daarom belangrijk dat u begrijpt waarom we deze beslissing hebben genomen. Wij geven u graag extra uitleg. Een uitleg kan veel verduidelijken. Ook kunt u informatie waar wij geen rekening mee hebben gehouden aan ons doorgeven. In de brief met de beslissing leest u hoe u contact met ons opneemt.

Bezwaar maken

Als u het niet eens bent met onze beslissing, dan kunt u bezwaar maken. Heeft u al bezwaar gemaakt en bent u het niet eens met de beslissing over uw bezwaar? Dan kunt u beroep aantekenen.

Klachten

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van UWV? Dan kunt u een klacht indienen. Kijk voor meer informatie op Ik heb een klacht.

Mediation

Bij UWV kunt u ook kiezen voor mediation. We gaan dan met elkaar in gesprek om uw klacht of bezwaar op te lossen, samen met een onafhankelijke bemiddelaar (de mediator). Denkt u dat mediation een goede oplossing kan zijn? Geef dat aan in uw bezwaarschrift of klacht, of bij uw contactpersoon van Bezwaar en Beroep.