Als wij u oproepen voor een gesprek met onze verzekeringsarts of arbeidsdeskundige, dan bent u verplicht te komen. Ook een telefonische afspraak is verplicht. U bent verplicht tijdens het gesprek op alle vragen antwoord geven. U krijgt een brief waarin staat waar, wanneer en met wie u de afspraak heeft.

Wilt u de afspraak afzeggen? Dan kan dat alleen met een geldige reden. Neem zo snel mogelijk contact met ons op, maar uiterlijk 24 uur voor de afspraak. Wij beoordelen of de reden die u opgeeft, geldig is. U kunt bellen met UWV Telefoon Werknemers. Het telefoonnummer vindt u op Service & Contact. Houd uw burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Wij kunnen u dan sneller helpen.

Wat gebeurt er als ik niet naar de afspraak kom?

Komt u niet naar de afspraak? Of kunnen wij u niet bereiken als u een telefonische afspraak met ons heeft? Dan kunnen wij uw aanvraag niet in behandeling nemen. Als u al een uitkering krijgt, dan kunnen wij deze tijdelijk stopzetten of verlagen.