Momenteel is Johanna Hirscher Partner bij McKinsey & Company. Ze geeft leiding aan de Public Sector Practice in Nederland. Al meer dan tien jaar adviseert ze grote overheidsinstanties in Europa, waaronder vergelijkbare organisaties als het UWV in andere landen. Ze vindt het belangrijk om burgers en bedrijven een betere dienstverlening te bieden, daarom helpt ze organisaties hun gebruik van technologie te verbeteren en de kracht van data op een ethische manier te benutten.

Johanna Hirscher verheugt zich op haar start: ‘Wat het UWV doet, dat doet ertoe. Voor mensen individueel, hun families en naasten, maar ook voor onze maatschappij. Ik heb groot respect voor iedereen die zich dagelijks bij het UWV met betrokkenheid inzet. De tijdelijke benoeming zie ik als een prachtige kans om bij te dragen aan het uitvoeren van de strategie, mijn ervaringen te delen, en om tegelijk veel te leren van de medewerkers en klanten van het UWV.’

RvB-voorzitter Maarten Camps is blij met de komst van Johanna. ‘Met al haar ervaring in de publieke sector kan Johanna een mooie bijdrage leveren aan onze strategie en doelen waarbij het verder verbeteren van onze dienstverlening centraal staat. Zo kunnen we tijdens het verlof van Nathalie van Berkel voortgang blijven boeken’.