Op papier heb ik 4 werkdagen en 1 studiedag, maar in de praktijk loopt dat iets meer door elkaar. Bovendien blijf je ook gedurende die werkdagen ontzettend veel bijleren, zowel in het contact met cliënten als met collega’s.
UWV is misschien wel een grote organisatie, maar zeker op teamniveau is iedereen heel erg bereikbaar. Mijn collega’s staan altijd voor me klaar en denken graag met me mee. Ook van hen leer ik dit mooie vak.’
‘Een cliënt die grote indruk op me heeft gemaakt was een man die heel erg weerstand had om te gaan werken, omdat hij ook in de schuldsanering zat,’ blikt arbeidsdeskundige in opleiding Kenneth terug. ‘Elke euro die hij zou verdienen ging volgens hem toch naar die sanering.
Ik heb het toen met hem gehad over dat je niet alleen werkt voor het geld en toen veranderde er iets. Wat bleek? Hij miste eigenlijk iets om voor op te staan. De voldoening, de zingeving, de collega’s. Daar zijn we naar op zoek gegaan.
Ik vind het heel leuk om zo nauw betrokken te zijn bij cliënten. Ik hoor wel eens dat mensen vinden dat UWV ver van de samenleving af staat, maar ik merk dagelijks dat we wel degelijk een toegankelijke organisatie zijn. En dat we veel cliënten echt kunnen helpen.’
Medewerkers van verschillende divisies vertellen persoonlijk op Instagram over hun werkdag, uitdagingen en ontwikkeling.