Direct naar inhoud

Instellingen

    De werktoekomst van VSO Cluster 4-leerlingen

    Speciaal onderwijs voor leerlingen met psychische en gedragsproblemen is meer gericht op de ontwikkeling van leerlingen en doorstroom naar vervolgonderwijs dan naar werk. Kennisorganisatie voor zorg en ondersteuning Vilans inventariseerde en monitorde in 2008-2009 op 10 cluster 4-scholen de bestaande interventies en het begeleidingsaanbod en nam daarnaast interviews af met school, leerlingen en experts. De zorg over de toekomst van cluster 4-leerlingen is niet alleen een zorg van het onderwijs. Meerdere organisaties zouden onderling moeten afstemmen hoe zij deze jongeren gezamenlijk naar een goede toekomst kunnen begeleiden. UWV en gemeenten zijn belangrijke organisaties in de fase van overgang van school naar werk.

    Subsidieronde 2007

    Dit onderzoek (looptijd: 2007-2009) komt voort uit de subsidieronde Wajong 2007. Het is uitgevoerd door Vilans, met subsidie van UWV. Er verscheen ook een samenvatting van alle 9 onderzoeken die in 2007 werden gehonoreerd binnen het subsidiethema Mogelijkheden om de arbeidsparticipatie van jongeren met een handicap te bevorderen.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?