Wij kopen verschillende re-integratiediensten in onder het Inkoopkader Re-integratiediensten. Per soort re-integratiedienst vindt u hieronder een korte uitleg.
Modulaire re-integratiediensten
Hieronder vallen 3 re-integratiediensten:
Participatie interventie
Het doel van deze dienst is de cliënt te activeren. Zodat de cliënt zelfstandig kan deelnemen aan een sociaal netwerk buitenshuis. Deze dienst is geschikt voor cliënten voor wie ‘Werkfit maken’ (nog) niet passend is.
Bevorderen maatschappelijke deelname
Het doel van deze dienst is de fysieke en psychische weerbaarheid van de cliënt op het werk te vergroten. Deze dienst is geschikt voor cliënten voor wie ‘Werkfit maken’ (nog) niet passend is.
Begeleiding bij scholing
Deze dienst is geschikt voor cliënten die ondersteuning nodig hebben bij het volgen van een opleiding. Scholing is voor hen noodzakelijk om weer aan het werk te kunnen.
Dienst 'Werkfit maken'
Deze dienst is voor cliënten die nog niet kunnen werken. De dienst helpt de cliënt om weer aan het werk te kunnen of om een noodzakelijke opleiding te volgen.
Dienst ‘Naar werk’
Deze dienst helpt cliënten die weer kunnen werken om passend werk te vinden en te behouden. Ook helpt deze dienst de cliënt met het starten van een eigen bedrijf.
‘Praktijkassessment’
Met deze re-integratiedienst bekijken we of een cliënt weer kan werken en binnen welke termijn. Als de cliënt weer kan werken, kijken we wat daarvoor nodig is.
Alle informatie voor uw aanmelding als leverancier van re-integratiediensten vindt u op TenderNed (tenderned.nl). Op TenderNed doorloopt u de volgende stappen:
- Lees eerst het document ‘Welkomsttekst en indieninstructie Re-integratiediensten’.
- In het document ‘Inkoopkader Re-integratiediensten’ leest u onze voorwaarden voor aanmelding. Wij kopen alleen re-integratiediensten in bij bedrijven die voldoen aan deze voorwaarden.
- Als uw re-integratiebedrijf aan alle voorwaarden voldoet, kunt u zich aanmelden. In het document ‘Welkomsttekst en indieninstructie Re-integratiediensten' staat hoe u een aanvraag bij ons indient.
- Wij controleren eerst of uw aanvraag compleet is en of u voldoet aan de eisen.
- U hoort binnen 6 weken of we een raamovereenkomst met u sluiten.
- Na ondertekening van de raamovereenkomst kunnen wij cliënten bij u aanmelden. Een raamovereenkomst betekent niet dat u automatisch opdrachten van ons krijgt.
In onderstaande lijst ziet u met welke re-integratiebedrijven wij een raamovereenkomst hebben gesloten.
Zodra wij een re-integratiedienst bij u bestellen, krijgt u van ons een opdrachtbrief met ordernummer. In de brief staat wat u moet doen. Bijvoorbeeld een re-integratieplan opstellen.
Ordernummer op documenten
Vermeld op de documenten die u naar ons opstuurt altijd het ordernummer. U krijgt per opdracht een ordernummer. Dit ordernummer staat in de opdrachtbrief en in de digitale inkooporder die wij u sturen via beveiligde e-mail. Bewaar beide documenten goed.
Als u een re-integratiedienst uitvoert, verwachten wij het volgende van u:
- U houdt zich aan gemaakte afspraken. Bijvoorbeeld over termijnen.
- U geeft wijzigingen in uw bedrijfssituatie vooraf aan ons door. Wij beoordelen dan of deze veranderingen gevolgen hebben voor uw overeenkomst(en).
- U gebruikt het Leveranciersportaal. Bijvoorbeeld om met ons te communiceren of documenten te delen.
- Werkt een cliënt niet mee in het re-integratietraject? Dan verwachten we dat u een melding gedrag doet.
- U stuurt een rapportage naar ons op afgesproken momenten.
- U stuurt een factuur naar ons op de afgesproken momenten.
- U laat regelmatig een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren, zodat we de kwaliteit van uw dienstverlening kunnen beoordelen.
Blijft de cliënt na uw hulp lange tijd aan het werk? Dan kunt u een bonus claimen. Dit geldt alleen voor de re-integratiediensten ‘Werkfit maken’ en ‘Naar werk’.