Dan factureert u anders. Lees op Tolkdiensten leveren hoe u factureert.

Facturen voor medische informatievoorziening en expertise stuurt u naar ons via de website van VECOZO.

U vermeldt altijd de wettelijke factuurgegevens op uw factuur. Meer informatie over deze wettelijke factuurgegevens leest u op belastingdienst.nl.

Vermeld daarnaast de volgende gegevens:

  • factuuradres
  • inkoopordernummer of kostenplaatsnummer
  • orderregels of productcodes zoals die op onze inkooporder staan
  • indien van toepassing: naam van uw contactpersoon bij UWV
  • gegevens over de levering, zoals het aantal en de prijs
  • artikelnummer van het geleverde product
  • omschrijving van de geleverde dienst of het geleverde product
  • facturerings- en afleverperiode
  • e-mailadres en telefoonnummer

Let op: Per inkoopordernummer of kostenplaatsnummer kunt u 1 of meer facturen sturen. Maar u mag niet 1 factuur sturen voor meerdere inkooporders of kostenplaatsnummers.

Wij werken bij voorkeur met e-facturatie. E-facturen verwerken wij makkelijker en daardoor sneller.

E-factuur sturen

Er zijn 3 manieren waarop u een e-factuur kunt aanleveren:

  1. via Peppol
    Gebruik dit netwerk als uw boekhoudprogramma een koppeling heeft met Peppol. Of als u bent aangesloten op Peppol via een pakketonafhankelijke provider. Krijgt u een foutmelding? Meer informatie over foutmeldingen vindt u op de website van eConnect.
  2. via e-mail
    U gebruikt dan een XML-factuur die voldoet aan de eisen voor e-facturen in de formaten SI-UBL 2.0 of BIS Billing 3.0. Stuur de e-mail met de XML-factuur in de bijlage. U gebruikt efacturen@uwv.nl als u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen levert aan cliënten van UWV. U gebruikt xml.crediteuren@uwv.nl als u tijdelijk personeel, producten of diensten levert aan UWV.
  3. via het factuurportaal van eConnect
    Meer informatie over het indienen van een factuur via dit portaal vindt u op de website van eConnect.

E-factuur invullen

Op de pagina Voorwaarden e-factuur leveranciers leest u welke gegevens en XML-velden u voor uw e-factuur gebruikt.

Als u (nog) geen e-factuur kunt sturen, dan kunt u voorlopig nog een pdf-factuur indienen. UWV kan voorwaarden verbinden aan deze uitzondering.

  • Sla uw factuur eerst op als pdf-bestand. Heeft u meer dan 1 factuur? Sla iedere factuur dan op als apart pdf-bestand. Geef elk pdf-bestand een eigen bestandsnaam.
  • Stuur een e-mail met het pdf-bestand in de bijlage. U mag maximaal 5 pdf-facturen in 1 e-mail opsturen.
    Gebruik efacturen@uwv.nl als u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen levert aan cliënten van UWV.
    Gebruik pdf.crediteuren@uwv.nl als u tijdelijk personeel, producten of diensten levert aan UWV.

Let op: U hoeft geen bericht te typen in uw e-mail. De tekst van dit bericht kan niet worden gelezen. Wij verwerken alleen de pdf-bestanden.

Voor een creditfactuur gelden dezelfde voorwaarden als voor een factuur. Daarnaast gelden de volgende regels:

  • U vermeldt de tekst ‘creditfactuur’ en het factuurnummer van de originele factuur.
  • U vermeldt het inkoopordernummer of het kostenplaatsnummer op de creditfactuur.
  • De bedragen op uw creditfactuur zijn negatief.
  • U crediteert altijd het volledige bedrag van de oorspronkelijke factuur.
  • U stuurt een nieuwe factuur met een nieuw factuurnummer voor het juiste bedrag.

Wij betalen binnen 30 dagen na ontvangst van uw factuur. Per factuur vindt 1 betaling plaats. Bij de omschrijving vermelden wij uw factuurnummer.

Heeft u vragen over de betaling of verwerking van uw factuur? Neem dan contact met ons op.