Dan factureert u anders. Lees op Tolkdiensten leveren hoe u factureert.
Facturen voor medische informatievoorziening en expertise stuurt u naar ons via de website van VECOZO.
U vermeldt altijd de wettelijke factuurgegevens op uw factuur. Meer informatie over deze wettelijke factuurgegevens leest u op belastingdienst.nl.
Vermeld daarnaast de volgende gegevens:
- factuuradres
- inkoopordernummer of kostenplaatsnummer
- orderregels of productcodes zoals die op onze inkooporder staan
- indien van toepassing: naam van uw contactpersoon bij UWV
- gegevens over de levering, zoals het aantal en de prijs
- artikelnummer van het geleverde product
- omschrijving van de geleverde dienst of het geleverde product
- facturerings- en afleverperiode
- e-mailadres en telefoonnummer
Let op: Per inkoopordernummer of kostenplaatsnummer kunt u 1 of meer facturen sturen. Maar u mag niet 1 factuur sturen voor meerdere inkooporders of kostenplaatsnummers.
Wij werken bij voorkeur met e-facturatie. E-facturen verwerken wij makkelijker en daardoor sneller.
E-factuur sturen
Er zijn 3 manieren waarop u een e-factuur kunt aanleveren:
- via Peppol
Gebruik dit netwerk als uw boekhoudprogramma een koppeling heeft met Peppol. Of als u bent aangesloten op Peppol via een pakketonafhankelijke provider. Krijgt u een foutmelding? Meer informatie over foutmeldingen vindt u op de website van eConnect. - via e-mail
U gebruikt dan een XML-factuur die voldoet aan de eisen voor e-facturen in de formaten SI-UBL 2.0 of BIS Billing 3.0. Stuur de e-mail met de XML-factuur in de bijlage. U gebruikt efacturen@uwv.nl als u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen levert aan cliënten van UWV. U gebruikt xml.crediteuren@uwv.nl als u tijdelijk personeel, producten of diensten levert aan UWV. - via het factuurportaal van eConnect
Meer informatie over het indienen van een factuur via dit portaal vindt u op de website van eConnect.
E-factuur invullen
Op de pagina Voorwaarden e-factuur leveranciers leest u welke gegevens en XML-velden u voor uw e-factuur gebruikt.
Als u (nog) geen e-factuur kunt sturen, dan kunt u voorlopig nog een pdf-factuur indienen. UWV kan voorwaarden verbinden aan deze uitzondering.
- Sla uw factuur eerst op als pdf-bestand. Heeft u meer dan 1 factuur? Sla iedere factuur dan op als apart pdf-bestand. Geef elk pdf-bestand een eigen bestandsnaam.
- Stuur een e-mail met het pdf-bestand in de bijlage. U mag maximaal 5 pdf-facturen in 1 e-mail opsturen.
Gebruik efacturen@uwv.nl als u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen levert aan cliënten van UWV.
Gebruik pdf.crediteuren@uwv.nl als u tijdelijk personeel, producten of diensten levert aan UWV.
Let op: U hoeft geen bericht te typen in uw e-mail. De tekst van dit bericht kan niet worden gelezen. Wij verwerken alleen de pdf-bestanden.
Voor een creditfactuur gelden dezelfde voorwaarden als voor een factuur. Daarnaast gelden de volgende regels:
- U vermeldt de tekst ‘creditfactuur’ en het factuurnummer van de originele factuur.
- U vermeldt het inkoopordernummer of het kostenplaatsnummer op de creditfactuur.
- De bedragen op uw creditfactuur zijn negatief.
- U crediteert altijd het volledige bedrag van de oorspronkelijke factuur.
- U stuurt een nieuwe factuur met een nieuw factuurnummer voor het juiste bedrag.
Wij betalen binnen 30 dagen na ontvangst van uw factuur. Per factuur vindt 1 betaling plaats. Bij de omschrijving vermelden wij uw factuurnummer.
Heeft u vragen over de betaling of verwerking van uw factuur? Neem dan contact met ons op.