Dan factureert u anders. Lees hoe u factureert als tolk.
De meeste leveranciers krijgen een inkooporder van ons. Per inkoopordernummer mag u 1 of meer facturen sturen. Het is niet mogelijk om 1 factuur te sturen voor meerdere inkooporders.
Vermeld altijd de volgende gegevens op uw factuur:
- het juiste factuuradres
- het inkoopordernummer of kostenplaatsnummer van UWV. Deze heeft u gekregen van uw contactpersoon.
- orderregels of productcodes zoals die op onze inkooporder staan.
- de naam van uw contactpersoon bij UWV. Dit is alleen nodig als dit van toepassing is.
- gegevens over de levering, zoals het aantal en de prijs. Dit is alleen nodig als dit van toepassing is.
- een omschrijving van de levering. Dit is alleen nodig als dit van toepassing is.
- de facturerings- en afleverperiode. Dit is alleen nodig als dit van toepassing is.
- uw e-mailadres en telefoonnummer voor als wij vragen hebben
- de wettelijke factuurgegevens. Meer informatie hierover leest u op de website van de Belastingdienst (belastingdienst.nl).
Het totale factuurbedrag of de som van deelfacturen mag niet hoger zijn dan het bedrag van de inkooporder.
Wij ontvangen uw factuur graag als e-factuur. Dit is een elektronisch document dat automatisch kan worden verwerkt. E-facturen worden sneller verwerkt en daardoor ook sneller uitbetaald. Let op: Een pdf via e-mail versturen is niet hetzelfde als een e-factuur.
E-factuur sturen
Er zijn 3 manieren waarop u een e-factuur kunt aanleveren:
- Via Peppol. Gebruik dit netwerk als uw boekhoudprogramma een koppeling heeft met Peppol. Of als u bent aangesloten op Peppol via een pakketonafhankelijke provider. Krijgt u een foutmelding? Kijk dan op de website van eConnect (econnect.eu).
- Via andere (XML-)formaten.
- Via het factuurportaal van eConnect. Op eConnect (econnect.eu) leest u hoe u een e-factuur via dit factuurportaal indient.
Voorwaarden e-factuur van leveranciers aan cliënten
Levert u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen aan onze cliënten? Dan moet uw e-factuur voldoen aan de eisen voor e-facturatie GG (pdf). Vermeld daarnaast deze gegevens in uw e-factuur:
- Naam: UWV Facturen Grote Geldstroom
- OIN: 0190:00000004191771249000
- Btw-nummer: NL810220350B01
- KVK-nummer: 34360247
- Factuuradres:
FEZ Crediteuren
Postbus 56011
1040 AA Amsterdam
Voorwaarden e-factuur van leveranciers aan UWV
Levert u tijdelijk personeel, producten of diensten aan UWV? Dan moet uw e-factuur voldoen aan de eisen voor e-facturatie (KG) (pdf). Daarnaast gebruikt u deze gegevens voor uw e-factuur:
- Naam: UWV Facturen Kleine Geldstroom
- OIN: 0190:00000004172892677000
- Btw-nummer: NL810220350B01
- KVK-nummer: 34360247
- Factuuradres:
FEZ Crediteuren
Postbus 57025
1040 CZ Amsterdam
Bij vragen
Voor technische vragen of opmerkingen over e-facturen, neem contact met ons op via onboarding.crediteuren@uwv.nl.
Als u (nog) geen e-factuur kunt sturen, dan kunt u voorlopig nog een pdf-factuur indienen. UWV kan voorwaarden verbinden aan deze uitzondering.
- Sla uw factuur eerst op als pdf-bestand.
- Stuur een e-mail met het pdf-bestand in de bijlage.
U gebruikt efacturen@uwv.nl als u re-integratiedienstverlening, scholing of voorzieningen levert aan cliënten van UWV.
U gebruikt pdf.crediteuren@uwv.nl als u tijdelijk personeel, producten of diensten levert aan UWV. - Heeft u meer dan 1 factuur? Sla iedere factuur dan op als apart pdf-bestand. Geef elk pdf-bestand een eigen bestandsnaam. U mag maximaal 5 pdf-facturen in 1 e-mail opsturen. Heeft u bijvoorbeeld 5 facturen? Dan maakt u ook 5 pdf’s (elk met een eigen bestandsnaam) die u samen in 1 e-mail verzendt.
- Wij verwerken alleen de pdf-bestanden. U hoeft geen tekst toe te voegen in uw e-mail. Deze tekst kan niet worden gelezen.
Stuur e-facturen voor medische informatievoorziening en expertise naar UWV via de website van VECOZO (vecozo.nl). VECOZO wisselt op een veilige manier gegevens uit tussen zorgverzekeraars en zorgaanbieders.
Facturen voor re-integratie niet via VECOZO
Het is niet mogelijk om via VECOZO een e-factuur te sturen of een aanvraag te doen voor re-integratieactiviteiten. Hetzelfde geldt voor handelingen met een genezende werking. Dit worden ook wel curatieve handelingen genoemd. Neem bij vragen contact op met uw contactpersoon bij UWV.
Heeft u een fout gemaakt op uw factuur? Dan stuurt u ons een creditnota om de fout te herstellen. Voor een creditfactuur gelden dezelfde voorwaarden als voor een factuur. Daarnaast gelden de volgende aanvullende regels:
- U vermeldt de tekst ‘creditfactuur’ en het factuurnummer van de originele factuur.
- U zet ook het inkoopnummer of het kostenplaatsnummer op de creditfactuur.
- De bedragen op uw creditfactuur zijn negatief.
- U crediteert altijd het volledige bedrag van de oorspronkelijke factuur.
- U stuurt een nieuwe factuur met een nieuw factuurnummer voor het volledige bedrag van de originele factuur.
Wij betalen binnen 30 dagen na ontvangst van uw factuur. Per factuur vindt 1 betaling plaats. Bij de omschrijving zetten wij uw factuurnummer.