Wij bellen u eerst om de mogelijke gevolgen voor uw uitkering te bespreken. Er zijn 3 mogelijkheden:
Nadat wij u hebben gebeld, ontvangt u een brief met de beslissing.
U krijgt een hogere uitkering. Zodra wij uw uitkering herstellen, betalen wij u zo snel mogelijk het bedrag waar u nog recht op heeft. Dit doen we altijd in overleg met u.
Een nabetaling heeft misschien gevolgen voor toeslagen of andere uitkeringen die u krijgt. Zoals bijvoorbeeld zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag of een arbeidsongeschiktheidspensioen. Samen met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW), de Belastingdienst, de Dienst Toeslagen, pensioenuitvoerders en verzekeraars onderzoeken we of we hierover afspraken kunnen maken.
U krijgt in het vervolg een lagere uitkering. Ons uitgangspunt is dat u niets hoeft terug te betalen.
Wanneer het onderzoek naar uw WIA-uitkering klaar is, weten we nog niet precies. Het kan tot in 2027 duren. We beseffen dat dit een lange tijd is. En dat het onzekerheid voor u meebrengt. Maar wij hebben die tijd nodig om het onderzoek voor alle cliënten zorgvuldig en persoonlijk te doen. In de tussentijd houden wij u iedere 3 maanden op de hoogte.
Wij begrijpen het als u vragen heeft of ons wilt spreken. U kunt dan contact met ons opnemen. We helpen u graag.
Ook organiseren we na de zomer op verschillende plaatsen voorlichtingsbijeenkomsten. Zodra de datums hiervan bekend zijn, vindt u die hier.