Wij bellen u binnen 5 werkdagen nadat wij uw bezwaar hebben ontvangen. U hoort dan wat de volgende stappen zijn. En op welke datum u uiterlijk een beslissing op uw bezwaar krijgt.

Binnen 5 werkdagen na het telefoongesprek krijgt u een ontvangstbevestiging van uw bezwaar. In de ontvangstbevestiging staat hoeveel tijd wij hebben om te beslissen over het bezwaar. En de afspraken die zijn gemaakt tijdens het gesprek.

Heeft uw bezwaar gevolgen voor uw werkgever of ex-werkgever? Dan ontvangt deze een kopie van uw bezwaar.

Beslissing blijft gelden

Zolang u nog geen beslissing op uw bezwaar heeft, geldt de beslissing waartegen u bezwaar maakt. Bijvoorbeeld dat u een bepaalde uitkering niet krijgt.

Een medewerker beoordeelt de beslissing opnieuw. Dit is een andere medewerker dan degene die eerder de beslissing nam. De medewerker belt u meestal. En bespreekt de volgende zaken met u:

  • de reden voor onze beslissing 
  • de reden voor uw bezwaar
  • de volgende stappen

De volgende stap is meestal een hoorzitting of mediation. Of een nieuw onderzoek door een arts van UWV of een arbeidsdeskundige. Voor het onderzoek krijgt u een aparte uitnodiging per post.

U kunt uw bezwaar online volgen:

  • Via Mijn UWV bij 'Mijn Zaken'.
  • Via het werkgeversportaal onder ‘Mijn bezwaren’ bij 'Voortgang Bezwaren’.

Als u een afnemer, leverancier of partner bent van UWV, dan is het nog niet mogelijk om een bezwaar online te volgen. U kunt ons bellen via onze zakelijke telefoonnummers.

U ontvangt de beslissing op uw bezwaar in een brief. Hierin staat of wij u gelijk geven en wat dat precies voor u betekent. Als u nog vragen heeft, dan geven wij graag extra uitleg. In de brief leest u hoe u contact met ons opneemt.

Bent u het niet eens met de beslissing op het bezwaar? Dan kunt u in beroep gaan bij de rechter.

U kunt uw bezwaar op elk moment intrekken. Dit kan via de chat, per brief en door te bellen. U kunt het ook aangeven als u onze medewerker aan de telefoon heeft tijdens de behandeling van uw bezwaar.