Om erkend te worden als jobcoachorganisatie, gelden er eisen en verplichtingen. Die staan in de Beleidsregel Erkennings- en intrekkingskader uitvoering persoonlijke ondersteuning UWV. Wij gebruiken hiervoor de naam ‘het Erkenningskader’. Ook houdt u zich aan het Protocol jobcoach en aan de Leidraad Jobcoach van het Arbeidskundig Kennis Centrum (AKC). U vindt de leidraad op arbeidsdeskundigen.nl.

Aan wie geeft UWV een erkenning?

Wij geven een erkenning aan een rechtspersoon die ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel. Welke bedrijfsvormen als rechtspersoon gelden vindt u op kvk.nl.

Heeft u als concern of holding meerdere rechtspersonen die jobcoaching uitvoeren? Vraag dan per rechtspersoon een erkenning aan.

Als uw bedrijf meerdere vestigingen heeft, is 1 aanvraag voor erkenning van de rechtspersoon voldoende.

Hoe meld ik mij aan voor het Erkenningskader?

Wilt u zich aanmelden voor het Erkenningskader? Doe dan eerst een selfassessment. Dan weet u vooraf of u aan de eisen van het Erkenningskader voldoet.

Als u volgens het selfassessment aan de eisen voldoet, kunt u zich aanmelden via tendernet.

Wat gebeurt er na mijn aanmelding?

UWV beoordeelt of uw bedrijf voldoet aan alle eisen. Is dat het geval, dan ontvangt u een brief. Hierin staat vanaf welke datum uw erkenning geldig is.

Zodra uw bedrijf is erkend, sturen wij u een e-mail. Hierin staat hoe u toegang tot het jobcoachportaal krijgt. Deze e-mail sturen wij naar de contactpersoon die in de aanvraag voor de erkenning is opgegeven.

U krijgt bij UWV 1 vaste contactpersoon die op afgesproken tijden met u in gesprek gaat. Bijvoorbeeld over de eisen en verplichtingen. Tijdens deze gesprekken krijgt u alle ruimte om vragen te stellen.