Hoe kan ik aan de slag als schrijf- of gebarentolk?

Heeft iemand met een tolkvoorziening u gevraagd te tolken? Dan kunt u zich aanmelden bij Tolkcontact. Zij verzorgen in opdracht van ons uw facturering en de bemiddeling bij een tolkopdracht. Wij gaan over de betaling van de tolkuren en de toekenning van tolkuren.

Meld u aan als schrijf- of gebarentolk

Heeft u de opleiding Tolk Nederlandse Gebarentaal of Schrijftolk afgerond en bent u in het bezit van een RTGS-nummer? Dan kunt u op Mijn Tolkcontact tolkopdrachten aannemen via bemiddeling of het prikbord. U kunt hier ook uw facturen indienen. Als u nog geen account heeft, neem dan contact op met Tolkcontact. Dan maken zij een profiel voor u aan.

Wat kunt nog meer doen op Mijn Tolkcontact?

U kunt op Mijn Tolkcontact ook:

  • Facturen indienen.
  • Wijzigingen doorgeven. Wij krijgen uw (gewijzigde) gegevens daarna van Tolkcontact. Wij verwerken uw gegevens binnen 3 werkdagen. Wacht daarom minimaal 3 werkdagen met het indienen van facturen als u wijzigingen heeft doorgegeven.
  • Een overzicht maken van uw facturen. U kunt een overzicht maken, bijvoorbeeld per maand of kwartaal.

Betaling tolkopdrachten

Wij betalen u nadat uw klant de factuur heeft goedgekeurd. Wij streven ernaar u binnen 6 werkdagen te betalen.

Wanneer worden mijn gewerkte uren vergoed?

Wij vergoeden uw uren als u getolkt heeft voor mensen die:

  • in loondienst werken of werk zoeken; 
  • een opleiding volgen; 
  • werken als zelfstandige of starten als zelfstandige;
  • een tolkvoorziening hebben voor privésituaties.