Heeft iemand met een tolkvoorziening u gevraagd te tolken? Dan kunt u zich aanmelden bij Tolkcontact. Zij verzorgen in opdracht van ons uw facturering en bemiddelen bij een tolkopdracht. UWV gaat over de toekenning en betaling van de tolkuren.

Meld u aan als schrijf- of gebarentolk

Heeft u de opleiding Tolk Nederlandse Gebarentaal of Schrijftolk afgerond en bent u in het bezit van een RTGS-nummer? Dan kunt u op Mijn Tolkcontact tolkopdrachten aannemen via bemiddeling of het prikbord. U kunt hier ook uw facturen indienen. Als u nog geen account heeft, neem dan contact op met Tolkcontact. Dan maken zij een profiel voor u aan.

Wat kunt nog meer doen op Mijn Tolkcontact?

U kunt op Mijn Tolkcontact de volgende zaken regelen:

  • Facturen indienen.
  • Wijzigingen doorgeven. Tolkcontact stuurt uw (gewijzigde) gegevens naar UWV. Wij verwerken uw gegevens binnen 3 werkdagen. Wacht daarom minimaal 3 werkdagen met het indienen van facturen als u wijzigingen heeft doorgegeven.
  • Een overzicht maken van uw facturen. U kunt bijvoorbeeld een overzicht maken per maand of kwartaal.

Betaling tolkopdrachten

Wij betalen u nadat uw klant de factuur heeft goedgekeurd. Wij streven ernaar u binnen 6 werkdagen te betalen.

Wanneer worden mijn gewerkte uren vergoed?

Wij vergoeden uw uren als u getolkt heeft voor mensen die voldoen aan 1 van de volgende voorwaarden:

  • Ze werken in loondienst of zoeken werk.
  • Ze volgen een opleiding.
  • Ze werken als zelfstandige of starten als zelfstandige.
  • Ze hebben een tolkvoorziening voor privésituaties.