Ik wil eHerkenning aanvragen

U kunt eHerkenning aanvragen voor het werkgeversportaal. Dat doet u bij een door de overheid erkende leverancier. Deze leveranciers voldoen aan de eisen van de Rijksoverheid en alleen zij mogen eHerkenning leveren. Let bij de keuze van een leverancier op het volgende:

Betrouwbaarheidsniveau
Voor het werkgeversportaal heeft u het betrouwbaarheidsniveau EH3 of hoger nodig. Bij dit niveau is een identiteitscontrole verplicht. Dit betekent dat u tijdens een afspraak met uw leverancier een geldig identiteitsbewijs moet laten zien.

Ketenmachtiging
Met een ketenmachtiging kan een intermediair zaken voor u doen in het werkgeversportaal. Hij kan deze machtiging doorgeven aan collega’s binnen zijn organisatie. Heeft u een intermediair, bekijk dan of u gebruik wilt maken van een ketenmachtiging.
Let op: niet alle leveranciers bieden een ketenmachtiging aan. Informeer hiernaar bij uw leverancier.

Kosten
eHerkenning is niet gratis. De Rijksoverheid kiest ervoor de kosten van eHerkenning door de gebruikers van het systeem te laten betalen. Op eHerkenning.nl leest u hier meer over. De prijs verschilt per leverancier. Bekijk het leveranciersoverzicht om een kosteninschatting te maken.

Vergelijk de leveranciers met elkaar en maak zelf een keuze. Heeft u de aanvraag compleet ingediend? Dan duurt het 1 tot 5 werkdagen voordat u eHerkenning krijgt. Voor meer informatie over de aanvraag kunt u terecht bij uw leverancier.