Wat gebeurt er na uw aanvraag?

Als wij uw aanvraag hebben ontvangen, berekenen wij uw definitieve tegemoetkoming. We controleren eerst de omzetgegevens in uw aanvraag. Na deze omzetcontrole sturen wij u een bericht. Vaak duurt het dan nog 6 weken voordat u de beslissing ontvangt. We doen ons best om binnen 20 weken een beslissing te nemen. Als we meer tijd nodig hebben, nemen we contact met u op. U ontvangt de definitieve berekening altijd binnen 52 weken.

U ontvangt een brief met onze beslissing

U ontvangt van ons een brief met de beslissing. In deze brief staat welk bedrag u nog krijgt of moet terugbetalen. Het kan ook zijn dat het door u ontvangen voorschot gelijk is aan uw definitieve tegemoetkoming.

Kunt u het bedrag niet in 1 keer terugbetalen?

Dan kunt u een betalingsregeling met ons afspreken of uitstel van betaling aanvragen.

Belangrijk voor concerns

Is uw bedrijf onderdeel van een concern? Dan kunnen wij uw aanvraag pas in behandeling nemen als alle onderdelen van het concern de definitieve berekening hebben aangevraagd.

Bekijk hieronder het hele proces van de definitieve berekening (van aanvraag tot beslissing).

(pdf, 110 kB)

Aanpassen aanvraag definitieve berekening

We begrijpen dat het aanvragen van de definitieve berekening lastig kan zijn. En dat u in uw aanvraag een fout kunt maken. Wat u dan doet, hangt af van uw situatie.

  • Als u nog geen beslissing heeft ontvangen, bel dan meteen naar UWV Telefoon NOW via 088 - 898 20 04 (lokaal tarief – belkosten zijn afhankelijk van uw telefoonaanbieder). Dan zoeken we samen naar een oplossing.
  • Als u een beslissing van ons heeft ontvangen, dan kunt u hiertegen bezwaar maken. Controleer daarom altijd meteen de gegevens in onze beslissing. U kunt alleen bezwaar maken binnen de bezwaartermijn. De termijn staat in de brief met de beslissing.
  • Ontdekt u na de bezwaartermijn een fout? Dan kunt u in uitzonderlijke gevallen een verzoek doen om uw definitieve tegemoetkoming opnieuw te laten berekenen. Bijvoorbeeld als er nieuwe informatie is, of bijzondere omstandigheden zijn. Die nieuwe informatie moet dan wel gelden voor de periode van de aanvraag of de periode van het bezwaar. Neem contact met ons op via UWV Telefoon NOW, voordat u een verzoek doet om uw definitieve tegemoetkoming opnieuw te laten bereken.

Direct aanvragen

Betalingsregeling aanvragen

Speciale doelgroepen binnen NOW

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten