Hoe vraag ik NOW aan? (checklist: welke gegevens heb ik nodig?)

Vanaf het moment dat u de tegemoetkoming NOW kunt aanvragen, vindt u het aanvraagformulier op onze website. Voor de derde aanvraagperiode (oktober, november en december 2020) is dat naar verwachting vanaf half november 2020.

Voor uw aanvraag heeft u de volgende gegevens nodig:

  • Uw bedrijfsgegevens: naam, adres (dit moet een Nederlands adres zijn), mobiel telefoonnummer, e-mailadres, KVK-nummer, gegevens contactpersoon.
  • Het loonheffingennummer: voor ieder loonheffingennummer moet u een aparte aanvraag indienen.
  • De 3 maanden waarover u minstens 20% omzetverlies verwacht.
  • Het verwachte percentage omzetverlies in die periode. Schat dit percentage zo precies mogelijk in. Zo voorkomt u dat u een te hoog bedrag ontvangt en misschien later geld moet terugbetalen.
  • Het rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder: het rekeningnummer dat de Belastingdienst gebruikt om te veel betaalde loonheffingen aan u terug te betalen. Een buitenlands rekeningnummer is alleen toegestaan als dit een SEPA-rekeningnummer is.
  • Een kopie van uw bankafschrift (scan of schermafbeelding): een afschrift van de bankrekening die we hierboven noemen. Rekeningnummer en naam rekeninghouder moeten goed zichtbaar zijn.

Hebben wij nog aanvullende informatie nodig om uw aanvraag in behandeling te nemen? Dan ontvangt u van ons een beveiligd e-mailbericht via ZIVVER. Hoe dit werkt leest u bij Beveiligd mailen met UWV via ZIVVER.