Ziek melden met no-riskpolis eenvoudiger

geplaatst op 10 november 2021

Het ziek melden van werknemers met een no-riskpolis wordt een stuk eenvoudiger. In veel gevallen vervalt de online vragenlijst die een werknemer moet invullen bij ziekmelding.

Wat verandert er?

Vanaf 24 september wordt uw zieke werknemer mogelijk door ons gebeld. Alleen als uit dit telefoongesprek blijkt dat een gesprek met de verzekeringsarts nodig is, moet de werknemer nog een online vragenlijst invullen. In alle andere gevallen hoeft dit dus niet meer. Als het nodig is, kunnen wij de werknemer helpen bij het invullen van de vragenlijst.

Waarom de verandering?

Veel werknemers met een no-riskpolis vinden de online vragenlijst ingewikkeld. Hierdoor kon de aanvraag van de Ziektewet-uitkering vertraging oplopen. De nieuwe aanpak moet ervoor zorgen dat deze vertraging zoveel mogelijk wordt verminderd.

Lees meer over de no-riskpolis

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact

Nieuwsbrief Werkgevers

Ontvang elke maand de nieuwsbrief en mis geen belangrijke informatie over o.a. tegemoetkomingen en wet- en regelgeving.

Meld u hier aan

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten