Uitschrijving uit doelgroepregister vanaf januari 2021

geplaatst op 23 december 2020

Vanaf 1 januari 2021 kunnen werknemers per direct worden uitgeschreven uit het doelgroepregister. De werknemer moet daarvoor zelf een aanvraag bij ons hebben gedaan en die aanvraag moet door ons zijn goedgekeurd.

Wat verandert er?

Werknemers die in het doelgroepregister staan, kunnen al vanaf 1 januari 2020 een aanvraag doen om uit het doelgroepregister te worden uitgeschreven. Als de werknemer niet meer aan de voorwaarden van het doelgroepregister voldoet, kennen wij zijn aanvraag toe. In sommige gevallen werd de werknemer na toekenning van de aanvraag niet direct uitgeschreven, maar pas vanaf het nieuwe kalenderjaar. Vanaf 1 januari 2021 verandert dit: als wij een aanvraag toekennen, wordt de werknemer direct uit het doelgroepregister uitgeschreven.

Gevolgen van een uitschrijving

Is uw werknemer uitgeschreven uit het doelgroepregister? Dan valt hij niet meer onder de quotumregeling en banenafspraak. Als uw werknemer een aanvraag voor uitschrijving heeft gedaan en die aanvraag is toegekend, ontvangt u daarover een brief.

Wat als een werknemer zich laat uitschrijven uit het doelgroepregister?

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact

Nieuwsbrief Werkgevers

Ontvang elke maand de nieuwsbrief en mis geen belangrijke informatie over o.a. tegemoetkomingen en wet- en regelgeving.

Meld u hier aan

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten