Spoedprocedure om eHerkenning te regelen

geplaatst op 21 oktober 2019

Vanaf 1 november kunt u alleen nog inloggen op het werkgeversportaal van UWV met eHerkenning op betrouwbaarheidsniveau 3 (EH3). Is uw eHerkenning op die datum waarschijnlijk niet geregeld? Leveranciers van eHerkenning bieden u de mogelijkheid voor een spoedprocedure.

Spoedprocedure eHerkenning

Alle door de overheid erkende leveranciers van eHerkenning hebben een spoedprocedure. Die garandeert dat het EH3-middel uiterlijk de volgende werkdag aan u wordt geleverd. Houd er rekening mee dat er vaak extra kosten en voorwaarden aan de spoedprocedure verbonden zijn. Uw leverancier kan u hier meer over vertellen.

Oplopende verwerkingstijd leveranciers

Het aanvragen en regelen van eHerkenning is complex en kan veel tijd kosten. Het aantal aanvragen bij alle leveranciers is de afgelopen tijd enorm gestegen. Hierdoor is ook de verwerkingstijd gestegen. Leveranciers kunnen daardoor niet meer garanderen dat ze een aanvraag voor 1 november afhandelen. Heeft u nog geen eHerkenning aangevraagd? Doe dit dan zo snel mogelijk.

Heeft u al eHerkenning op niveau 3?

Gebruikt u al eHerkenning op niveau EH3, maar kunt u niet inloggen op het werkgeversportaal? Voeg dan de diensten van UWV toe aan uw eHerkennings-account. Dit doet u via uw beheermodule of via de website van uw leverancier.

Lees meer over eHerkenning op uwv.nl/eHerkenning en eHerkenning.nl.

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact

Nieuwsbrief Werkgevers

Ontvang elke maand de nieuwsbrief en mis geen belangrijke informatie over o.a. tegemoetkomingen en wet- en regelgeving.

Meld u hier aan

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten