Jouw rol
Werken bij UWV vereist inlevingsvermogen omdat je steeds vanuit de klant naar onze dienstverlening kijkt. Wij vertalen ingewikkelde sociale verzekeringswetten in begrijpelijke taal. Je kent de communicatiebehoefte van de klant. En je weet op welk moment in het klantproces en met welke middelen er gecommuniceerd wordt. Jij bouwt aan je netwerk in de organisatie en in dat netwerk vind je de juiste mensen om verbeteringen te realiseren. Op jouw beurt ondersteun je collega’s met informatie over werkprocessen, wet- en regelgeving en klantcommunicatie. Je hebt dan ook een brede blik, bent communicatief, tactisch, en creatief. Je denkt in oplossingen. Zo help je onze dienstverlening te verbeteren.

Jouw perspectief
De UWV-doelstelling is: Werken aan perspectief en uitblinken als dienstverlener. Wij streven naar een hogere kwaliteit en klanttevredenheid met minder kosten. Dat kan alleen met gemotiveerde en goed opgeleide medewerkers die zichzelf blijven ontwikkelen in kennis, kunde, houding en gedrag. Onze UWV Academie biedt hiervoor een uitgebreid aanbod aan opleidingen, cursussen, coaching, expert meetings en workshops.
Sinds 2008 heeft ons Klantencontactcentrum een COPC-certificaat (Customer Operations Performance Center). Wij zijn het enige overheidsbedrijf ter wereld met dit certificaat.