Klantcontact

Een bijdrage leveren aan het perspectief van onze klanten? Bij UWV zijn we altijd op zoek naar mensen die willen werken aan perspectief.

Klantcontact

Ons vakgebied

Er zijn verschillende contactvormen tussen UWV en de klant: van internet tot telefoon en soms persoonlijk contact. De nadruk ligt steeds meer op internet. Wij beschouwen dit nu als ons primaire kanaal. Onze focus ligt daarom ook op het ontwikkelen en verbeteren van onze digitale dienstverlening, waarbij wij de klant helder en eenduidig informeren. En we leiden de klant in zo min mogelijk stappen naar de juiste informatie, actie of hulp.

Onze klant

Onze klant zit in een kwetsbare situatie. Hij heeft te maken met ziekte, werkloosheid of arbeidsongeschiktheid en heeft behoefte aan informatie. Ook wil hij duidelijkheid over zijn rechten, plichten en situatie. Hij wil precies weten wat hij moet doen en wanneer. Onze klant verwacht heldere en eenduidige informatie. Wij doen ons best om die te geven.
Ook werkgevers zijn onze klanten. Zij hebben vacatures en zijn daarom een belangrijke doelgroep. Wij doen ons best geschikte kandidaten voor hen te vinden. Door klanttevredenheidsonderzoeken weten wij wat de behoefte is van onze klant en wat hij van ons vindt en proberen daar op in te spelen met onze informatievoorziening.


Rosalie ten Brink

Rosalie ten Brink

Klantadviseur klantencontact

'Het werken bij UWV is voor mij een uitdaging. Elke dag leer ik weer nieuwe dingen.'

Esther Philips

Esther Philips

Klantadviseur klantencontact

'Het geeft mij voldoening om mijn kennis te delen met klanten die dit nodig hebben.'

Jouw rol

Werken bij UWV vereist inlevingsvermogen omdat je steeds vanuit de klant naar onze dienstverlening kijkt. Wij vertalen ingewikkelde sociale verzekeringswetten in begrijpelijke taal. Je kent de communicatiebehoefte van de klant. En je weet op welk moment in het klantproces en met welke middelen er gecommuniceerd wordt. Jij bouwt aan je netwerk in de organisatie en in dat netwerk vind je de juiste mensen om verbeteringen te realiseren. Op jouw beurt ondersteun je collega’s met informatie over werkprocessen, wet- en regelgeving en klantcommunicatie. Je hebt dan ook een brede blik, bent communicatief, tactisch, en creatief. Je denkt in oplossingen. Zo help je onze dienstverlening te verbeteren.

Klantcontact

Jouw perspectief

De UWV-doelstelling is: Werken aan perspectief en uitblinken als dienstverlener. Wij streven naar een hogere kwaliteit en klanttevredenheid met minder kosten. Dat kan alleen met gemotiveerde en goed opgeleide medewerkers die zichzelf blijven ontwikkelen in kennis, kunde, houding en gedrag. Onze UWV Academie biedt hiervoor een uitgebreid aanbod aan opleidingen, cursussen, coaching, expert meetings en workshops.
Sinds 2008 heeft ons Klantencontactcentrum een COPC-certificaat (Customer Operations Performance Center). Wij zijn het enige overheidsbedrijf ter wereld met dit certificaat.

Beschikbare vacatures

  • Geen vacatures gevonden