Als u een WW-uitkering aanvraagt of heeft, kunnen wij u oproepen voor een gesprek met een adviseur werk. U ontvangt de uitnodiging hiervoor via een bericht in uw Werkmap, een Werkmapbericht op Mijn UWV of per post. In de uitnodiging leest u waar, wanneer en met wie u de afspraak heeft. U bent verplicht om te komen op deze afspraak, of bereikbaar te zijn als de afspraak telefonisch is. Ook moet u tijdens de afspraak op alle gestelde vragen antwoord geven.

Heeft u zelf een afspraak met UWV gemaakt? Gaat u bijvoorbeeld een workshop volgen of heeft u een telefonische afspraak gemaakt? Ook dan bent u verplicht om op deze afspraak te komen of bereikbaar te zijn.

Kan ik mijn afspraak met de adviseur werk verzetten of afzeggen?

Verzetten of afzeggen kan alleen met een geldige reden. U kunt dan een nieuwe afspraak maken. Stuur een bericht naar uw adviseur werk via uw Werkmap of via een Werkmapbericht via Mijn UWV. In uw bericht geeft u aan waarom u niet naar de afspraak kunt komen of waarom u niet bereikbaar kunt zijn. De adviseur werk beoordeelt of de reden die u opgeeft, geldig is.

Heeft u geen geldige reden? Dan kan dit gevolgen hebben voor uw uitkering. Heeft u een geldige reden? Dan probeert uw adviseur werk een nieuwe afspraak voor u te maken binnen 2 weken na de datum van de oude afspraak.

Zijn er in deze 2 weken momenten waarop u niet kunt? Geef dit dan ook door in uw bericht. Uw adviseur werk maakt dan een nieuwe afspraak op een moment dat u wel kunt.

Bericht doorgeven via de Werkmap

Wat gebeurt er als ik niet op een afspraak kom of niet bereikbaar ben?

Als u geen geldige reden heeft, dan krijgt u tijdelijk minder WW-uitkering. Laat u in de Werkmap of bij Taken op Mijn UWV ook geen sollicitatieactiviteiten zien? Dan gaan wij ervan uit dat u niet meer beschikbaar bent voor werk. Wij stoppen dan de betaling van uw WW-uitkering.