Als u een nieuw rekeningnummer heeft, dan moet u dit binnen 1 week nadat dit bij u bekend was of had kunnen zijn, aan ons doorgeven. Daarmee voorkomt u dat de betaling van uw uitkering vertraagt.

Hoe geef ik de wijziging door?

U geeft de wijziging aan ons door via Mijn UWV met het 'Wijzigingsformulier WW'. Voor Mijn UWV heeft u wel uw DigiD nodig.

Doorgeven wijzigingen op Mijn UWV

Wilt u uw WW op een buitenlands rekeningnummer ontvangen? Geef dit aan ons door met het wijzigingsformulier. Gebruik hiervoor de knop hieronder.

Doorgeven wijzigingen buitenland als u een WW-uitkering heeft

U kunt het formulier ook telefonisch bij ons opvragen. Bel hiervoor UWV Telefoon Werknemers. U vindt het telefoonnummer op Service & contact.

Wat gebeurt er als ik de wijziging heb doorgegeven?

U krijgt van ons een bericht (de ontvangstbevestiging) dat wij uw wijziging hebben ontvangen. Wij sturen u ook een brief waarin staat wat de wijziging betekent voor uw uitkering.

Wat gebeurt er als ik mijn rekeningnummer niet doorgeef?

Wij controleren of u zich aan uw plichten houdt. Heeft u uw rekeningnummer niet binnen 1 week nadat het bij u bekend was of had kunnen zijn, gemeld aan UWV? Dan heeft dat gevolgen voor uw WW-uitkering. U krijgt dan tijdelijk minder of geen uitkering en/of een boete. Als u te veel uitkering ontving, dan moet u, naast de boete, dat bedrag terugbetalen. Houdt u bewust informatie achter? Dan kan UWV besluiten hiervan aangifte te doen bij het Openbaar Ministerie.