Hoe zet ik een tolk in?

Als u zelf al een tolk kent, kunt u hem vragen voor u te tolken. Als u nog geen tolk heeft, kunt u via Tolkcontact op verschillende manieren een tolk vinden:

  • In Mijn Tolkcontact kunt u een opdracht plaatsen op het prikbord. U maakt zelf een keuze uit de tolken die reageren.
  • In Mijn Tolkcontact kunt u een tolk kiezen van een lijst met tolken.
  • U kunt Tolkcontact vragen een tolk voor u te zoeken. U vraagt dit via de website van Tolkcontact, per e-mail, sms of telefoon.

Wat vind ik in Mijn Tolkcontact

U vindt in Mijn Tolkcontact:

  • het aantal uren dat u nog heeft;
  • alle ingeplande en afgeronde opdrachten. Uw tolk zet elke opdracht in de digitale omgeving van Tolkcontact. Als de opdracht is afgerond, vraagt uw tolk digitaal of schriftelijk uw akkoord. Na uw akkoord betalen wij de tolk.

U logt in op Mijn Tolkcontact met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Voor de veiligheid van uw gegevens, krijgt u ook een sms-code bij het inloggen op Mijn Tolkcontact met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Als u voor het eerst inlogt, moet u eerst een account aanmaken op tolkcontact.nl.