Online dienstverlening en UWV

UWV biedt veel diensten online aan. Vraagt u bijvoorbeeld WW aan, of krijgt u een WW-uitkering? Dan gebruikt u onze online dienstverlening. Kunt u niet via internet informatie met ons uitwisselen? Dan bieden wij onze dienstverlening per post aan. Dit is vastgelegd in de wet SUWI en in de Beleidsregel elektronische communicatie UWV.

Voordelen van online dienstverlening

Onze online dienstverlening werkt snel en u vindt alle informatie overzichtelijk bij elkaar. Als u inlogt op Mijn UWV of in de Werkmap, dan kunt u wijzigingen aan ons doorgeven die van belang zijn voor uw uitkering. Op Mijn UWV kunt u bijvoorbeeld uw betaalspecificatie of jaaropgaaf bekijken. Als u een WW-uitkering heeft, dan houdt u in de Werkmap uw sollicitaties bij. Ook vindt u in de Werkmap vacatures en kunt u ons berichten sturen.

Inloopmiddag Werkplein voor informatie over UWV online

Wilt u uitleg over onze online dienstverlening? Bijvoorbeeld over het doorgeven van uw sollicitatieactiviteiten? Of wilt hulp bij het invullen van een UWV-formulier? Dan bent u van harte welkom op de inloopmiddag van een Werkplein of UWV-vestiging bij u in de buurt.

Wanneer ontvangt u wel post van ons?

Sommige brieven sturen wij niet online maar per post. Bijvoorbeeld een brief met daarin uw gezondheidsgegevens. Zulke persoonlijke gegevens mogen wij nooit online versturen, omdat deze zijn beschermd in de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Welke dienstverlening online?

Hieronder leest u welke dienstverlening wij online bieden. Kunt u onze brieven niet online ontvangen? Omdat u bijvoorbeeld geen DigiD heeft? Bel dan met UWV Telefoon Werknemers. U vindt het nummer op Service & contact.

Wat zijn mijn plichten?

Denk eraan dat u met een uitkering een aantal plichten heeft.

Wat zijn mijn plichten?

Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact
Terug naar boven

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten