Vul hier het online formulier ‘Inkomstenopgave bij betalingsonmacht werkgever’ in. Hierop geeft u aan of u tijdens de periode van uw opzegtermijn heeft gewerkt en hoeveel inkomsten u had. Ook als u geen inkomsten had, geeft u dat door.

Let op: Vul dit online formulier alleen in als wij dit aan u gevraagd hebben in een brief of tijdens de informatiebijeenkomst. In de brief leest u over welke maanden u de Inkomstenopgave moet invullen.

Inkomstenopgave bij betalingsonmacht werkgever

Wat heeft u nodig?

Bij het invullen van de Inkomstenopgave heeft u het volgende nodig:

  • uw DigiD
  • gegevens over uw eventuele inkomsten en gewerkte uren tijdens de periode van uw opzegtermijn

Wanneer verstuurt u de Inkomstenopgave?

U verstuurt de Inkomstenopgave altijd vanaf de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarover u uw inkomsten en gewerkte uren doorgeeft. Bijvoorbeeld: uw inkomsten over april geeft u vanaf 1 mei door.

Nadat u de Inkomstenopgave heeft verstuurd

Met de gegevens over uw inkomsten beoordelen wij of u een voorschot krijgt op het loon over uw opzegtermijn. Het is belangrijk dat uw gegevens juist zijn. Zo voorkomt u dat u een te hoog voorschot ontvangt en later weer een bedrag moet terugbetalen.

Meer informatie

Meer informatie leest u bij Mijn werkgever gaat failliet of kan mij niet meer betalen. Als u nog vragen heeft, kunt u ons ook bellen. U vindt ons telefoonnummer bij Service & contact.