Tolken factureren nu digitaal

geplaatst op 04 januari 2018

Vanaf 1 januari 2018 moeten tolken hun facturen digitaal naar ons opsturen. Dat doen ze via het UWV Tolkportaal. Tot 1 februari kunnen ze ook nog de papieren formulieren gebruiken.

Digitaal factureren

De schrijf- en gebarentolk factureert het aantal uur dat hij voor u heeft getolkt via het UWV Tolkportaal. Wij betalen deze uren aan de tolk. U krijgt elke maand een overzicht van de uren die de tolk bij ons heeft gefactureerd.

Welke gegevens heeft uw tolk nodig?

Uw tolk heeft van u nodig uw burgerservicenummer en het ordernummer van uw toekenning. Anders kan hij niet digitaal factureren. Voor elke periode waarover u van UWV een vergoeding krijgt, krijgt u een brief met een nieuw ordernummer. Geef altijd het juiste ordernummer aan uw tolk door. Als dit nummer niet klopt, kunnen wij hem niet betalen. 

Overgangsperiode tot 1 februari

Tot 1 februari 2018 geldt een overgangsperiode. Dat betekent dat tolken uiterlijk op 31 januari hun uren kunnen declareren via de declaratieformulieren die u gewend bent. Voor deze formulieren is uw handtekening nog nodig. Daarna kunnen tolken alleen nog digitaal factureren. U hoeft dan geen declaratieformulier meer te ondertekenen.


Service & contact

Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden?

Wij helpen u graag!

Service & contact

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten