Klanten adviseren is mensen helpen

Daniëlle en Jordy zijn klantadviseur werkgeversdienstverlening. Iedere dag beantwoorden ze de meest uiteenlopende vragen van werkgevers over de dienstverlening van UWV. Bijvoorbeeld over de Ziektewet of de WW. Ze vinden hun werk leuk, afwisselend en interessant. Bovendien geeft het veel voldoening om mensen te helpen, vertelt Jordy: ‘Het is fijn om iets te kunnen betekenen voor iemand. Werkgevers hebben vragen en met mijn antwoorden kunnen ze weer verder.’

Daniëlle en Jordy werken bij een van de drie klantencontactcentra van UWV. En dat is echt wat anders dan een callcenter, benadrukt Daniëlle. ‘Wij verkopen niks en beantwoorden geen vragen over producten die het niet doen. Wij zijn echt adviseurs.’

UWV is een heel goede werkgever vinden ze allebei. Daniëlle: ‘Er zijn allerlei opleidingsmogelijkheden en studies die je kunt volgen, natuurlijk wel in overleg met je leidinggevende. Zo kun je je ontwikkelen naar een andere functie.’ Jordy: ‘Maar ook binnen je eigen functie kun je groeien. Doordat je steeds meer kennis krijgt, kun je de klant steeds beter helpen.’

Meer informatie

Youtube video klantadviseur

De plus van werk met zinhoud