Bedrijfsonderdelen

Klant en Service

De divisie Klant en Service is verantwoordelijk voor alle communicatie met onze klanten via internet, telefoon, brieven, brochures en formulieren. We zorgen snel voor een antwoord of oplossing. Online waar het kan, persoonlijk waar het nodig is. Ons Klantencontactcentrum verwerkt ieder jaar miljoenen telefoontjes van klanten, werkgevers en zakelijke relaties. Bijzonder aan het Klantencontactcentrum van UWV is dat het COPC-gecertificeerd is (Customer Operations Performance Center), als enige overheidsorganisatie ter wereld.

Verbeteren vanuit klantperspectief

Het continu verbeteren van de dienstverlening is een tweede belangrijke taak van Klant en Service. We ontvangen signalen en suggesties van klanten via onder andere ons Klantencontactcentrum en via onze cliƫntenraden. We kijken wat we kunnen leren van klachten. De inzichten die dit oplevert, worden vertaald naar merkbare verbeteringen in de dienstverlening. Verbetering van de dienstverlening gaat in veel gevallen samen met verhoging van de efficiency. Zo zorgen we dat we de publieke middelen niet alleen effectief, maar ook zo zuinig mogelijk inzetten.