Bedrijfsonderdelen

Bezwaar en Beroep

Ook klanten die bezwaar maken tegen een beslissing van UWV willen we goed en snel helpen. Het bedrijfsonderdeel Bezwaar en Beroep maakt daarbij gebruik van een persoonlijke aanpak. Binnen 4 weken na ontvangst van een bezwaarschrift neemt een medewerker van Bezwaar en Beroep telefonisch contact op. Soms lossen we de problemen tijdens dit gesprek al op. In andere gevallen kan een bemiddelaar tot een oplossing komen. Onze persoonlijke benadering verloopt succesvol: klanten zijn meer tevreden en UWV handelt bezwaren sneller af.

Expertise bij beroepszaken

Klanten die het niet eens zijn met de beslissing op hun bezwaarschrift, kunnen in beroep gaan bij de rechtbank. De rechter geeft dan zijn oordeel over de beslissing van UWV. Bezwaar en Beroep is in alle districten aanwezig en beschikt over een unieke combinatie van juridische, verzekeringsgeneeskundige en arbeidsdeskundige expertise. Deze kennis houden we niet voor onszelf, we zoeken continu naar mogelijkheden om bijvoorbeeld gemeenten te ondersteunen met deze expertise.