U maakt gebruik van een oude browser. Update uw browser om optimaal gebruik te maken van uwv.nl.

Netwerk over Europese arbeidsmobiliteit toegankelijk voor externe partijen

geplaatst op 08 mei 2018

Werkzoekenden die op zoek zijn naar een baan in Europa kunnen terecht bij EURES. Dit geldt ook voor werkgevers die personeel willen werven binnen de EU. Vanaf 13 mei a.s. kunnen organisaties zich aansluiten bij het EURES-netwerk en diensten verlenen aan werkgevers en werkzoekenden.

Organisaties uit de (semi-)publieke en private sector kunnen zich in de periode 13 mei – 1 juli 2018 aanmelden als lid of partner van het EURES-netwerk Nederland. Dit geldt bijvoorbeeld voor uitzendorganisaties die werkzoekenden en werkgevers uit verschillende landen bij elkaar brengen. Ook voor gemeenten en vakbonden die actief zijn in het grensgebied met België en Duitsland kan toetreding interessant zijn. Via het nationale netwerk heeft een lid of partner direct toegang tot het Europese netwerk waarop 32 landen zijn aangesloten. De gedachte is: hoe groter het netwerk, hoe beter vraag en aanbod bijeen komen op de Europese arbeidsmarkten.

Over EURES

EURopean Employment Services (EURES) is een netwerk dat in 1993 is opgezet om arbeidsmobiliteit in Europa te bevorderen. Dat gebeurt door vraag en aanbod bij elkaar te brengen over grenzen. Daarnaast neemt EURES belemmeringen voor werknemers en werkgevers weg door bij te dragen aan transparantie en toegankelijkheid op de Europese arbeidsmarkt. Bijna 1.000 EURES-adviseurs bieden dagelijks dienstverlening aan werkzoekenden en werkgevers in Europa. UWV is als uitvoerend lid verbonden aan het EURES-netwerk.