U maakt gebruik van een oude browser. Update uw browser om optimaal gebruik te maken van uwv.nl.

Honderd banen voor werkzoekenden door samenwerking UWV en Webhelp

geplaatst op 23 januari 2018

UWV en Webhelp hebben afgesproken om dit jaar tenminste honderd werkzoekenden vanuit de uitkering aan het werk te helpen als klantcontactadviseur. Met de overeenkomst geeft de werkgever in klantcontact invulling aan zijn ambitie om een belangrijke rol te spelen bij het invullen van vacatures voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. UWV gaat zich inzetten om geschikte kandidaten te werven voor Webhelp.

Tof Thissen, directeur UWV Werkbedrijf: ‘Onze inzet is gericht op de ondersteuning naar werk van werkzoekenden met een uitkering. Wij zoeken daarbij actief de samenwerking met arbeidsmarktpartners zoals gemeenten, werkgevers en uitzendbureaus. Dat we nu een landelijke samenwerking hebben met Webhelp is goed nieuws. Tenminste honderd werkzoekenden kunnen zo weer aan de slag bij een werkgever. Daar is het uiteindelijk allemaal om te doen.’

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Erwin Mekking, HR Director Webhelp Nederland: ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen speelt bij Webhelp een belangrijke rol. Als marktleider in klantcontact met meer dan 3500 medewerkers in Groningen, Ede, Zoetermeer, Tilburg, Rotterdam, Nijmegen, Hilversum en Enschede is er altijd wel een vacature in de regio. De inhoud van het vak klantcontact wordt nog wel eens onderschat, maar bij Webhelp krijgen kandidaten de kans relevante werkervaring op te doen in communicatie, dienstverlening en commerciële vaardigheden. Bovendien investeren wij in de ontwikkeling van onze mensen met behulp van het GROEI-model en de Talent-academy.’