U maakt gebruik van een oude browser. Update uw browser om optimaal gebruik te maken van uwv.nl.

UWV Klantencontact voor de 10e keer COPC gecertificeerd

geplaatst op 08 februari 2017

UWV Klantencontact, het klantcontactcenter van UWV, is voor de 10e keer COPC gecertificeerd. COPC staat voor Customer Operations Performance Center en is een internationale standaard voor besturing van klantencontact. UWV Klantencontact mag als enige overheidsdienst ter wereld dit keurmerk dragen. Met de hernieuwde certificering laat UWV zien dat er efficiënt gewerkt wordt, tegen lage kosten en een hoge klanttevredenheid.

Elk jaar weer beter

Een certificaat geldt voor een jaar. Voor een hercertificering moet de organisatie elk jaar verbetering laten zien ten gunste van de klant. UWV onderzoekt daarvoor de klanttevredenheid over alle klantcommunicatiekanalen en over de kanalen heen (telefonie, portaal, internet en persoonlijke digitale werkmap). Daarnaast analyseert UWV jaarlijks klantsignalen en zet verbetertrajecten in.

UWV Klantencontact verwerkte in 2016 ruim 5,5 miljoen telefoongesprekken en bijna 1,4 miljoen mailtjes. 80 procent van de klanten van UWV is tevreden tot zeer tevreden over de kwaliteit van de dienstverlening.

Klachtenafhandeling

In december 2016 heeft ook de klachtenafhandeling van UWV het COPC certificaat gekregen. Hiermee laat het zien dat ook klachten volgens de internationale standaard worden afgehandeld.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten