U maakt gebruik van een oude browser. Update uw browser om optimaal gebruik te maken van uwv.nl.

Samenwerking UWV en ISS Facility Services helpt 125 werkzoekenden aan baan

geplaatst op 20 december 2017

ISS Facility Services gaat samen met UWV Werkbedrijf 125 banen creëren voor mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. De facilitaire dienstverlener zet zich al geruime tijd in voor een inclusieve arbeidsmarkt. Daar komt nu de ambitie bij om werkzoekenden met een uitkering van UWV aan een baan te helpen in de schoonmaak, catering, receptiediensten of andere facilitaire functies.

Robert Oosting, manager People & Culture ISS: Deze overeenkomst is een mooie aanvulling op onze huidige inspanningen om samen met de verschillende gemeenten te komen tot een publiek landelijk arrangement. Dit gebeurt onder andere vanuit het Schakelpunt Landelijke Werkgevers, waar ISS samen met UWV aan deelneemt. Wij zien daarnaast grote kansen in deze innovatieve samenwerking, waarbij we werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt die nu langs de kant staan aan echte banen bij echte werkgevers helpen”.

Samenwerking

Petra de Jong-Visser, landelijk adviseur UWV: “Het doel van UWV is om mensen met een moeilijke arbeidsmarktpositie aan het werk helpen, om te zorgen dat ze niet meer afhankelijk zijn van een uitkering. ISS levert daar al een waardevolle bijdrage aan en gaat zich nu nog meer inspannen. Meer werkzoekenden krijgen zo een kans op een baan.’