U maakt gebruik van een oude browser. Update uw browser om optimaal gebruik te maken van uwv.nl.

Re-integratietaak medewerker uit gemeentelijke doelgroep naar gemeente

geplaatst op 06 december 2016

Vanuit de Participatiewet hebben gemeenten de verantwoordelijkheid voor de re-integratie naar arbeid voor hun eigen doelgroep. Tot en met 2016 neemt UWV de re-integratie op zich van alle werknemers die ziek uit dienst gaan. Vanaf 1 januari 2017 is de woongemeente van een werknemer uit de gemeentelijke doelgroep verantwoordelijk voor de re-integratietaak als deze werknemer bij afloop van een dienstverband ziek is en voor hem in de afgelopen twee jaar loonkostensubsidie is verstrekt.

Meldingen via UWV

Omdat UWV niet meer verantwoordelijk is voor de re-integratietaak voor deze doelgroep, sturen wij per 1 januari 2017 meldingen naar gemeenten als een werknemer uit deze doelgroep ziek uit dienst gaat. De (ex-)werknemer ontvangt dan van UWV een brief dat hij vanaf de uitdiensttreding zijn Ziektewet-uitkering rechtstreeks van UWV krijgt, maar dat de woongemeente de re-integratie op zich neemt om hem naar werk te begeleiden.

  • Lees meer over de overdracht van de re-integratietaak aan gemeenten in de infographic.

Heeft u gevonden wat u zocht? Ja Nee, terug naar zoekresultaten

sluiten