ICT bij UWV

Een stabiele, betrouwbare, beschikbare en veilige informatievoorziening is voor UWV voorwaardelijk voor de uitvoering van onze maatschappelijke taak en voor het kunnen bieden van persoonlijke en waardevolle dienstverlening aan onze klanten. Om ook in de toekomst onze maatschappelijke taak goed en betrouwbaar uit te kunnen voeren, werken we aan de vereenvoudiging en vernieuwing van onze informatievoorziening.

De focus op toekomstbestendigheid strekt zich bij UWV uit over alle terreinen. Het betreft zowel het in lijn brengen van onze dienstverlening met de wensen in de maatschappij als het moderniseren van de interne processen en onze informatievoorziening. Moderne processen en systemen helpen ons om onze dienstverlening aan klanten te verbeteren, zoals bijvoorbeeld het verstrekken van uitkeringen aan die personen die er recht op hebben, maar ook om onze medewerkers zo efficiënt en effectief mogelijk te laten werken. Hoe we dat gaan doen hebben we vastgelegd in het UWV Informatieplan 2021-2025 (pdf, 3 MB).