‘Iedereen kan ziek worden, dus mijn cliënten zijn ontzettend divers. Het belangrijkste in mijn rol is om altijd benaderbaar te blijven. De cliënten zitten in een lastige situatie, dus dan wil je dat randzaken en processen geen extra vragen of problemen voor ze opleveren. Daarom kunnen cliënten mij altijd bellen of mailen.
Uiteindelijk krijg ik regelmatig terug hoe blij mensen zijn met mijn hulp en de tijd die ik in hen investeer. Dat is het mooie aan dit werk. Je kunt mensen echt helpen en het effect daarvan is heel tastbaar.’
‘De belangrijkste les die ik heb meegenomen uit mijn werk is om oordeelvrij te zijn. Ik ben zo veel mensen in bijzondere situaties tegengekomen, dat ik heb geleerd om minder snel een oordeel klaar te hebben.
Iemand kan ernstig ziek zijn, problemen hebben met familie of met de financiën. Als ik iemand telefonisch spreek, gaat het puur om iemands verhaal en hoe je daarbij kan helpen.
Uiteindelijk gaat het er in dit werk om dat je voor iedereen openstaat en iedereen ontvangt en accepteert zoals die is. Dat zijn zulke wezenlijke inzichten, dat neem je ook echt in je dagelijks leven mee.’