Direct naar inhoud

Het verhaal van Hilliante, kwaliteitsadviseur

‘Ik heb niet elke dag contact met cliënten, maar ik ben me heel erg bewust van het effect dat mijn werk op hen heeft’, zegt kwaliteitsadviseur Hilliante. ‘Het is alsof ik de geluidstechnicus bij de radio ben. Niemand heeft door dat die er is, maar dankzij diegene werkt alles goed.’
mensen in kantoorsituatie
Je wil dat een cliënt zo snel mogelijk krijgt waar diegene recht op heeft

‘Met onze uitkeringen ondersteunen we mensen die onze hulp hard nodig hebben. Dan is het ontzettend belangrijk dat je dat proces zo goed mogelijk organiseert en uitvoert. 

Je wil dat een cliënt krijgt waar diegene recht op heeft. En als het even kan ook snel. Dat doe je door de dienstverlening goed te houden, aan te scherpen en te leren van de fouten die je maakt. Dat ik me daar dagelijks mee bezig kan houden is zó waardevol. 

De zorg voor mensen zit ook heel erg in alle collega’s die ik hier bij UWV heb. Zo is het niet alleen leerzaam, maar ook ontzettend positief werk.’ 

Deel van studie gefinancierd

‘Ik had hiervoor een andere baan binnen UWV, maar merkte toen dat ik toe was aan iets nieuws. Ik heb toen tests gedaan bij ons loopbaancentrum om te kijken wat mijn competenties en interesses zijn. Daarnaast ben ik wat dagen mee gaan lopen met verschillende collega’s om te zien wat zij precies doen. Uiteindelijk kwam ik zo bij mijn huidige functie terecht. 

UWV geeft je de ruimte om je werk fijn en uitdagend te houden. Niet alleen door flexibel te zijn over je werkplek en werktijden, maar dus ook door veel ontwikkelkansen te bieden. Er werd zelfs een deel van mijn studie gefinancierd!’ 

Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?