De mensen met wie je werkt zijn heel divers, zowel qua leeftijd, als qua achtergronden en interesses. Daarnaast kun je heel flexibel werken. Het gaat meer om wat je doet, dan om het draaien van een precieze hoeveelheid uren.

Daarnaast viel de behulpzaamheid van collega’s me heel erg op toen ik hier net kwam. Iedereen stond voor me klaar, terwijl ik vroeger ook wel eens in dun bezette teams werkte, waar niemand tijd had om me wegwijs te maken. Dan is dit veel fijner!

Ik begin ’s ochtends met cliënten in Australië en schuif gedurende de dag met de tijdzones mee van oost naar west’, legt uitkeringsdeskundige Bijzondere Zaken Internationaal Joris uit. ‘Mensen zijn heel blij als we ze kunnen helpen, maar een belletje midden in de nacht is nooit prettig.

Met mijn team helpen we mensen van over de hele wereld die recht hebben op een Nederlandse arbeidsongeschiktheidsuitkering. We behandelen hun vragen, geven advies en zorgen dat zij de juiste documenten krijgen of opsturen. Tijdsverschil en vertraging met de post maken het soms erg uitdagend om iedereen goed te helpen.

Naast dat werk ondersteun ik een commissie die alle standaardbrieven van UWV beheert en aanpast, zit ik in een groep die zich bezighoudt met digitalisering van alle post én werk ik mee aan een project om verschillende afdelingen binnen UWV beter en prettiger te laten samenwerken. Zo help ik niet alleen mensen aan de andere kant van de wereld, maar ook mijn naaste collega’s!’

Medewerkers van verschillende divisies vertellen persoonlijk op Instagram over hun werkdag, uitdagingen en ontwikkeling.