Direct naar inhoud

Instellingen

    Vernieuwde huisstijl

    uwv.nl heeft nieuwe kleuren en een ander lettertype. Zo is de website beter leesbaar.

    Naleving en gedrag offline klanten

    UWV Kennisverslag (UKV) 2016-9 gaat in op een onderzoek dat UWV liet verrichten onder 27 WW’ers die geen gebruikmaken van de online dienstverlening via werk.nl. UWV heeft deze zogenoemde offline klanten laten interviewen over hun ervaringen met de uitkering en bijbehorende verplichtingen, hun gedrag en omstandigheden.

    Enige conclusies:

    • Het niet gebruiken van online dienstverlening levert geen specifiek verhoogd nalevingsrisico op.
    • Ontwijken van verplichtingen is geen motief om offline te blijven. Deze klanten hebben juist behoefte aan contact, bijvoorbeeld om fouten te voorkomen.
    • Gedragsmechanismen van offline klanten komen waarschijnlijk ook voor onder klanten die online gaan.
    • Regelmatig contact met klanten die geen gebruikmaken van online dienstverlening verbetert het inzicht in en begrip van hun gedrag en situatie.

    Heeft deze informatie u geholpen?

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?