Direct naar inhoud

Instellingen

    Gedragsbeïnvloeding in een online omgeving

    Welke mogelijkheden biedt e-dienstverlening om werkzoekenden te prikkelen zich maximaal in te spannen om snel werk te zoeken en te vinden?

    Het Centrum Criminaliteitspreventie (CCV) heeft in opdracht van UWV verkend of het mogelijk is via digitale technieken de motivatie van WW-klanten te bevorderen en hen te prikkelen de goede stappen te nemen bij het zoeken en vinden van werk. Ook is onderzocht welke mogelijkheden e-dienstverlening biedt om het nalevingsgedrag bij WW-klanten te monitoren en te bewaken. Dit rapport omvat een literatuurstudie, interviews met UWV-medewerkers die zijn betrokken bij de ontwikkeling van e-dienstverlening en analyses van voorbeelden van websites voor online dienstverlening.

    UWV Kennisverslag

    Mede naar aanleiding van dit onderzoek verscheen een artikel in UWV Kennisverslag Gedragsbeïnvloeding bij online dienstverlening.

    Mogen wij u kort nog wat vragen over uw chatgesprek?