UWV blijft werken aan betrouwbare en mensgerichte dienstverlening. Zo hebben we voor ruim 3.900 cliënten voorschotten aangepast om terugvorderingen te voorkomen. Ook kunnen cliënten sinds augustus hun betaalspecificatie via de UWV-app bekijken.
Intussen bereiden we het herstel van WIA-uitkeringen uit de periode 2020–2024 zorgvuldig voor. Voorop staat: als mensen door onze fout te veel uitkering hebben ontvangen, dan hoeven zij dit niet terug te betalen.
Daarnaast investeren we in de kwaliteit van onze dienstverlening en kortere wachttijden voor sociaal-medische beoordelingen. Dit doen we met het programma Kwaliteit op orde en de Ontwikkelagenda sociaal-medische dienstverlening. En met een aanpak die we de Verandermotor noemen, versnellen we verbeteringen.
Zo zorgen de ruim 22.000 UWV’ers dat steeds meer mensen zich door UWV gezien, gehoord en geholpen voelen.
Meer weten over deze en andere maatregelen? Lees dan het UWV achtmaandenverslag 2025
Tegelijk met het achtmaandenverslag verscheen ook een publicatie van de kwantitatieve informatie over de eerste acht maanden van 2025.
Via het jaarverslag en de tertiaalverslagen legt UWV verantwoording af over de uitvoering van zijn taken en bedrijfsvoering gedurende het jaar. UWV brengt iedere vier maanden verslag uit aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Het viermaandenverslag en het achtmaandenverslag vormen de basis voor het jaarverslag.