In onze organisatie werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening. Fouten ontdekken we doordat we regelmatig risicogerichte kwaliteitscontroles uitvoeren, bijvoorbeeld bij WW- of Ziektewetuitkeringen. 

We begrijpen dat het altijd impact heeft op cliënten als er een fout wordt gemaakt. Als we onverhoopt een fout tegenkomen, dan herstellen we deze met oog voor de menselijke maat. Zo nodig bespreken we de herstelaanpak met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SWZ). Vanzelfsprekend nemen we ook maatregelen om onze processen te verbeteren en herhaling te voorkomen. Zodra we beginnen met het herstellen, informeren we de betrokken cliënten. Bij het herstellen houden we rekening met iemands persoonlijke situatie. Zo bieden we bijvoorbeeld financiële begeleiding aan als dit nodig is.

Elke 6 maanden informeert de minister van SZW de Tweede Kamer via de Stand van de uitvoering (rijksoverheid.nl) over lopende herstelacties en mogelijke herstelacties waar we nog onderzoek naar doen.