UWV plaatst noodzakelijke cookies om de website goed te laten werken, en cookies om anoniem gegevens te verzamelen over het gebruik van onze website. Met uw toestemming plaatsen we daarnaast ook de cookies hieronder. Lees meer over het gebruik van cookies.
UWV vindt het belangrijk dat mensen zich gezien, gehoord en geholpen voelen. UWV werkt daarom hard aan het verbeteren van zijn dienstverlening, met meer oog voor de menselijke maat, preventie en nazorg. In het vandaag gepubliceerde Achtmaandenverslag 2022 gaat UWV in op de stappen die in de eerste acht maanden van 2022 zijn gezet om de dienstverlening te verbeteren en te verbreden. Aanhoudend punt van zorg blijven de lange wachttijden voor sociaal-medische beoordelingen. Naast de al eerder in gang gezette maatregelen zijn er negen aanvullende maatregelen afgesproken om de mismatch tussen de vraag naar sociaal-medische beoordelingen en de daarvoor beschikbare artsencapaciteit te verhelpen. Daarbovenop zijn echter grotere ingrepen nodig; daarover is UWV in gesprek met het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW).
Nadere verantwoording over de uitvoering van de reguliere taken van UWV is opgenomen in deel 2 van het verslag. Veel statistische informatie over de eerste acht maanden van 2022 is te vinden in de bijlage Kwantitatieve informatie eerste acht maanden 2022. Het Achtmaandenverslag 2022 en de bijlagen zijn te vinden op de verantwoordingssite van UWV.